spot_img

Αποκλειστική συνέντευξη: Ο Alex Fontana για όλους και για όλα

Ο Ελληνοελβετός Alex Fontana μιλάει αποκλειστικά στον Στάθη Κοκκορόγιαννη για την μέχρι τώρα καριέρα του, αλλά και για το νέο κεφάλαιο στις GT κατηγορίες.

O ελληνικής καταγωγής Ελβετός οδηγός έχει αγωνιστεί σε κορυφαίο επίπεδο στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με πολλές επιτυχίες σε κατηγορίες μονοθεσίων, ενώ πλέον είναι ένα από τα πιο «hot» και ανερχόμενα ονόματα στον κόσμο των sportscar.

Ο Alex, είναι 24 ετών και ξεκίνησε το 2009 στην Formula Azzura με 2 νίκες σε 16 αγώνες και το 2010 στην Ιταλική F3. To 2011 κατέκτησε το πρωτάθλημα στην Ευρωπαϊκή F3, ενώ αγωνίστηκε και στο GP3, στην Formula 2, στην Formula E και στο World Series by Renault με πολλές διακρίσεις. επιπλέον, έχει πραγματοποιήσει δοκιμές, με μονοθέσιο F1, με την ομάδα της Lotus.

Το 2016, μετακόμισε στον κόσμο των sportscar, ως εργοστασιακός οδηγός της McLaren και αγωνίστηκε στο Blancpain Endurance Series. Φέτος αγωνίζεται με την ομάδα της Akka ASP, ενώ ταυτόχρονα είναι και εργοστασιακός οδηγός της Kia στο CTCC.

Ο Fontana, μιλώντας αποκλειστικά στο automotonews.gr, μίλησε για την καριέρα του ως τώρα.

«Από το 2016, έχω μετακομίσει στα GT από τα single seater. Ήταν μία απόφαση που πήρα μαζί με τους οπαδούς, τους χορηγούς και την οικογένειά μου στο τέλος του 2015. Ήταν ο μόνος δρόμος μετά τη σεζόν μου στο GP3 όπου δεν ήμασταν ανταγωνιστικοί, όμως ήμουν ο ταχύτερος οδηγός στην ομάδα. Την ίδια χρονιά δοκίμασα και το μονοθέσιο του GP2. Πήγε καλά. Επιπλέον, αγωνίστηκα στο Renault World Series στο Monte Carlo και τερμάτισα στους βαθμούς στο ντεμπούτο μου. Αγωνίστηκα και στην Formula E με την ομάδα του Trulli, όμως ο Jarno έφυγε και έχασα τη σύνδεσή μου. Το GP2 και το World Series ήθελαν μεγάλο budget, οπότε αποφάσισα να μεταπηδήσω στα GT».

Στη συνέχεια, ο 24χρονος, μας μίλησε για την αλλαγή από τα single seater μονοθέσια στα sportscar και τα GT, ενώ μας εξηγεί πως η Kia τον προσέγγισε για να υπογράψει ως εργοστασιακός οδηγός.

«Πέρυσι μετακόμισα στην ακαδημία GT της McLaren. Έκανα μία σεζόν στο Blancpain Endurance Series, όμως λόγω έλλειψης δοκιμών, είχαμε προβλήματα στις κατατακτήριες. Ήταν η πρώτη μου σεζόν στα GT, ένας καινούριος κόσμος και αποφάσισα πως είναι αυτό που θέλω να κάνω, τουλάχιστον προς το παρόν. Στο τέλος του 2016, η Kia με προσέγγισε για να αγωνιστώ στο CTCC, με μεγαλύτερο Touring πρωτάθλημα στην Ασία με ίδιους κανόνες με το WTCC. Ήθελαν να αγωνιστώ στους τελευταίους δύο αγώνες με το αυτοκίνητο που εξέλισσαν για φέτος. Κατέκτησα μία pole position και ένα βάθρο, με σκληρό ανταγωνισμό όπως ο Rob Huff, Adam Morgan. Είναι ένα πρωτάθλημα με πολλούς κατασκευαστές και σκληρό ανταγωνισμό. Φέτος θα αγωνιστώ σε 4 αγώνες, με κάθε event να έχει έναν αγώνα Σάββατο και έναν Κυριακή».

Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ του 2016 και του 2017;

«Η διαφορά φέτος είναι πως αγωνίζομαι στην Pro-Am κατηγορία στο Blancpain Endurance Series, καθώς θα μοιραστώ το αυτοκίνητο με οδηγούς επαγγελματίες και «gentlemen»(ταξινόμηση ταχύτητας). Θα κάνω και τους 5 αγώνες μαζί με τις 24H του Spa. Η ομάδα μου, η Akka ASP έχει εργοστασιακή υποστήριξη από την Mercedes AMG. Στο επίσημο τεστ ήμουν ο ταχύτερος όλων στο πρωτάθλημα, όμως όπως όλοι, κανείς μας δεν πίεζε στο όριο. Έχουμε πολύ καλό lineup και έχω τη δυνατότητα φέτος να δείξω ότι δεν έδειξα με την McLaren, ειδικά στις κατατακτήριες δοκιμές».

Ποιος είναι ο στόχος για τη φετινή σεζόν μετά και το επίσημο τεστ;

«Ο στόχος φέτος με την Akka ASP στο Blancpain Endurance GT είναι ο τίτλος. Έχουμε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και δυνατό lineup και μπορούμε να παλέψουμε για το πρωτάθλημα στην Pro-Am. Με την Kia, θα προσπαθήσω να εξελίξω το αυτοκίνητο, να είμαι ο ταχύτατος στην ομάδα και να κερδίσω όσους περισσότερους αγώνες μπορώ».

Επιπλέον, ο Ελληνοελβετός μας μίλησε για την διαφορά μεταξύ μονοθεσίων, GT αγωνιστικών, αλλά και αυτοκινήτων Touring Car.  

«Η διαφορά μονοθεσίων και GT δεν είναι και πολύ μεγάλη. Πλέον κουβαλάς μεγάλη ταχύτητα και στις στροφές. Όμως, η μεγάλη διαφορά που παραμένει είναι στο βάρος και στη μεταφορά κατά την επιτάχυνση. Επιπλέον, η θέση του κινητήρα παίζει ρόλο στο οδηγικό στυλ του κάθε αυτοκινήτου, γιατί αν έχεις εμπρός τον κινητήρα, θα έχεις υποστροφή στις αργές στροφές και υπερστροφή στις υψηλές στροφές. Τα Touring Cars, η κίνηση είναι στον εμπρός άξονα και η οδήγηση είναι διαφορετική και βολεύει το οδηγικό μου στυλ. Σε σχέση με τα GT υπάρχει διαφορά στο φρενάρισμα, καθώς δεν υπάρχει ABS, ενώ στα GT που υπάρχει μπορείς να πατήσεις το φρένο όσο πάει. Οπότε μοιάζουν περισσότερο με μονοθέσια όπου είναι εύκολο να μπλοκάρεις τους τροχούς. Όμως, αεροδυναμικά δεν είναι καλά και στις γρήγορες στροφές είναι σαν αυτοκίνητα δρόμου και πάνε πολλές φορές μέχρι και με τρεις ρόδες στο έδαφος».

Τέλος, ο Alex παραδέχθηκε πως του λείπουν τα μονοθέσια, όμως πλέον χαίρεται που επικεντρώνεται μόνο στο να οδηγεί.

«Μερικές φορές μου λείπουν οι αγώνες στα μονοθέσια, όμως πλέον το μόνο που με νοιάζει είναι πώς να οδηγώ και όχι να βρίσκω χορηγούς. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρήκα έναν καινούριο κόσμο, όχι μόνο στα GT και στα Touring Car, αλλά και εκτός Ευρώπης, κάτι που δεν είχα πριν».

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles