Twitter Facebook
Home » F1 » Formula 1, τζόγος και το παράδοξο της συμφωνίας 100 εκατ δολαρίων

Formula 1, τζόγος και το παράδοξο της συμφωνίας 100 εκατ δολαρίων

Η Liberty Media ανακοίνωσε μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες των τελευταίων ετών για την F1, που φέρνει το live betting στον κόσμο του σπορ.

Νέα στροφή θα πάρει από το 2019 η F1, καθώς ανακοινώθηκε νέα συμφωνία χορηγίας ύψους 100 εκατ δολαρίων ώστε το το live betting να γίνει γεγονός υπό τη νέα ηγεσία. Η ανακοίνωση αυτή, έρχεται σε ένα σημείο όπου υπάρχουν πολλές ανησυχίες για τον τρόπο με τον οποίο στοιχηματικές εταιρίες έχουν επιρροή σε διάφορα σπορ.

Η Liberty Media λοιπόν, ανακοίνωσε τη πρώτη μεγάλη της συμφωνία, από τότε που αγόρασε το σπορ το 2016 για 8 δις δολάρια, με την Interregional Sports Group, εταιρία που έχει βάση το Λονδίνο. Η εταιρία αυτή θα έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα όσον αναφορά το στοίχημα στο σπορ για τα επόμενα 5 χρόνια για το ποσό των 100 εκατ δολαρίων τουλάχιστον.

Όμως υπάρχουν πολλά ερωτηματικά όσον αναφορά τη συγκεκριμένη εταιρία.

Αρχικά, η συγκεκριμένη εταιρία σύμφωνα με τα οικονομικά της δεδομένα είχε έσοδα 10.2 εκατ λίρες, κάτι που πηγαίνει κόντρα στο deal που ανέρχεται στα 100 εκατ δολάρια, δηλαδή 20 εκατ τον χρόνο, το λιγότερο. Κάτι δεν πάει καλά με το συγκεκριμένο deal και η άρνηση του Sean Bratches (διευθύνων σύμβουλος της F1) να μιλήσει για το ύψος της χορηγίας, ρίχνει ακόμα περισσότερο λάδι στη φωτιά.

Η Liberty Media υποσχέθηκε να φέρει τους οπαδούς πιο κοντά στην F1 και πολλές ήταν οι αντιδράσεις για τη συγκεκριμένη συμφωνία. Η επίδραση του τζόγου για πολλούς χαρακτηρίζεται το ίδιο επιβλαβής με τη χρήση αλκοόλ και καπνού, τα οποία απαγορεύονται σε μεγάλο βαθμό ή και ολοκληρωτικά στην F1.

O Bernie Ecclestone επί χρόνια είχε αρνηθεί να φέρει στοιχηματικές εταιρίες στην F1, καθώς ο ίδιος πίστευε πως παίρνουν αρκετή από τη λάμψη και το γκλάμουρ που έχει χτίσει ανά τα χρόνια η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Όσον αναφορά τη προβολή στοιχηματικών εταιριών, δεν γινόταν να μην υπάρχουν και εμπόδια εκεί. Στη Μ. Βρετανία, ο νόμος προϋποθέτει λίγους περιορισμούς στη προβολή ανάλογων διαφημίσεων κατά τη διάρκεια μεταδόσεων. Τον Μάιο στις ΗΠΑ, το Ανώτατο Δικαστήριο με Ομοσπονδιακή απόφαση απαγόρευσε τα στοιχήματα σε όλα τα σπορ. Σε χώρες όπως την Ιταλία και την Αυστραλία, υπάρχουν νόμοι που περιορίζουν ή απαγορεύουν στοιχηματικές εταιρίες να διαφημίζονται κατά τη διάρκεια ζωντανής μετάδοσης αθλητικού γεγονότος.

Η χορηγία αυτή αποτελεί το πρώτο μεγάλο deal της Liberty Media για την F1 στα δύο χρόνια που έχει αγοράσει το σπορ και έρχεται υπό συνθήκες που δημιουργούν κλίμα αμφιβολίας για το μονοπάτι που βαδίζει υπό τη νέα ιδιοκτησία το σπορ.