Twitter Facebook
Home » F1 » Γιατί η Ferrari ευθύνεται για το αποτέλεσμα της Κίνας

Γιατί η Ferrari ευθύνεται για το αποτέλεσμα της Κίνας

O τρίτος αγώνας της χρονιάς ήταν άκρως εντυπωσιακός, όμως ο νικητής θα μπορούσε να είναι σε κόκκινο μονοθέσιο.

Η Ferrari κατέβηκε στη Κίνα, έχοντας το καλύτερο μονοθέσιο και κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen έδωσαν μια μεγάλη μάχη μεταξύ τους και άφησαν πάνω από μισό δευτερόλεπτο πίσω τους τις δύο Mercedes. Για τον αγώνα της Κυριακής, έψαχνες τρόπους για να βρεις το πώς θα χάσει η Scuderia και με τον ρυθμό της, πραγματικά δεν έβρισκες.

Αλλά όσο εύκολο είναι να χτίσεις μια μεγάλη διαφορά, τόσο εύκολο είναι να χάσεις και τον αγώνα μέσα από τα χέρια σου.

Aς ξεκινήσουμε με τον Sebastian Vettel.  O Γερμανός έκανε μια σχετικά καλή εκκίνηση, όμως έκλεισε τον teammate του, με αποτέλεσμα να πέσει 4ος, όμως ο ίδιος είχε τον ρυθμό να ξεφύγει μπροστά. Η Ferrari όμως τα έκανε μαντάρα με τη στρατηγική. Ο Γερμανός κλήθηκε πολύ αργά για αλλαγή ελαστικών, έναν γύρο μετά τον Bottas, με αποτέλεσμα να χάσει τη πρωτοπορία. Αυτό δεν έβγαζε κανένα νόημα, διότι όσο περνούσαν οι γύροι, ήταν αναμενόμενο πως κάποιος θα έμπαινε πρώτος. Αυτό οδήγησε στο να είναι μετά από το Safety Car στη 2η θέση.

Ο Lewis Hamilton ήταν το ορεκτικό για τις δύο Red Bull με φρέσκα ελαστικά, με τον Vettel να είναι το κυρίως πιάτο. Εάν όμως ο Γερμανός ήταν μπροστά από τον Bottas, θα μπορούσε να κάνει μια διαφορά και ίσως να μην είχε επαφή με τον Max Verstappen.

O ίδιος ο Vettel δήλωσε πως δεν θα έδινε μεγάλη μάχη λόγω της διαφοράς της απόδοσης στα ελαστικά. Οπότε, θα μπορούσαμε να έχουμε τον Verstappen νικητή, τον Ricciardo στη 2η -ή και ανάποδα- θέση και τον Vettel να συμπληρώνει το βάθρο. Όχι μόνο θα είχε αυξήσει τη διαφορά στη βαθμολογία, αλλά θα είχε και η Ferrari περισσότερους βαθμούς. Και το γεγονός πως κοιμήθηκαν στο pitwall, κόστισε πάρα πολύ.

Στον Kimi Raikkonen τώρα, έγιναν ακόμα περισσότερα εγκλήματα. Ο Φινλανδός ήταν στη 4η θέση μετά  τον πρώτο γύρο και δεν μπορούσε να πιάσει τον Verstappen. Ωραία. Θέλεις ο οδηγός σου να ανέβει θέσεις για περισσότερους συνολικά βαθμούς για την ομάδα. Αυτό σημαίνει πως θέλεις να κάνεις το undercut, το οποίο είναι πολύ ισχυρό.

Όχι μόνο δεν έγινε αυτό, αλλά άφησαν για ακόμα μια φορά τον Φινλανδό στη πίστα, να γυρνάει 2s πιο αργά από τους άλλους, ώστε να βοηθήσει τον Vettel να ανακτήσει τη 1η θέση, μετά από το λάθος της ομάδας. Ακόμα μια ανεξήγητη απόφαση.

Δίχως την παρέμβαση του SC, η Ferrari θα τερμάτιζε στις θέσεις 2 και 6, αντί για 1 και 3, εάν δεν έκανε αυτά τα παιδικά λάθη. Ο Vettel δεν μπορούσε να περάσει τον Bottas, διότι λόγω αεροδυναμικής έβγαινε συνεχώς σχεδόν 1s πίσω του στη μεγάλη ευθεία.

Επιπλέον όταν βγήκε το SC, οι δύο Red Bull μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, ενώ η Ferrari δεν έφερε τον Kimi που ήταν 10s πιο πίσω για να βάλει νέο και πιο γρήγορο σετ. Εάν γινόταν αυτό, τότε ο Φινλανδός θα μπορούσε να έχει μεγάλες ελπίδες να παλέψει για τη νίκη και να μην είναι κομπάρσος ξανά. Εάν δεν είχε βγει εκτός πίστας ο Hamilton όταν χτύπησε ο Verstappen τον Vettel, τότε δεν θα είχε ανέβει καν στο βάθρο.

Τα λάθη αυτά μπορούν να κοστίσουν πρωτάθλημα και αυτά δεν χωράνε σε μια τόσο κλειστή μάχη που θα είναι μεταξύ τριών ομάδων. Και όταν η Mercedes βρει τον δρόμο της, πράγμα που δεν θα αργήσει λογικά, τότε η κάθε ατέλεια κοστίζει.

Τέλος, θέλω να πω αυτό. Ένας οδηγός και πρωταθλητής όπως ο Raikkonen δεν αξίζει να του φέρεσαι με τέτοιο τρόπο. Ξεχνάνε μάλλον πως είναι ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari. Στον Massa πάντως, έδειχναν περισσότερο σεβασμό.