Twitter Facebook
Home » F1 » GP Αυστραλίας Race: Απόλυτη κυριαρχία Bottas

GP Αυστραλίας Race: Απόλυτη κυριαρχία Bottas

O Valtteri Bottas ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Αυστραλίας για το 2019 σε μια ονειρική εμφάνιση, με τη Mercedes να κάνει το 1-2 σε ένα ιδανικό ξεκίνημα.

Ο Φινλανδός έκανε εξαιρετική εκκίνηση και έστριψε στη 1η θέση και από εκεί και πέρα δεν απειλήθηκε από κανέναν. Έχοντας εξαιρετικό και κυρίαρχο ρυθμό άφησε μίλια πίσω τον ανταγωνισμό και με εξαιρετική στρατηγική πανηγύρισε τη τέταρτη νίκη της καριέρας του και πρώτη μετά το Abu Dhabi του 2017. Μάλιστα, κάνοντας τον ταχύτερο γύρο πήρε και τον επιπλέον βαθμό και ξεκίνησε με το απόλυτο το 2019. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στη 2η θέση 20s πίσω έχοντας κάνει πολύ νωρίς το pit-stop του, άντεξε στη πίεση αλλά για ακόμα μια φορά δεν κατάφερε να μετατρέψει τη pole position σε νίκη. Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε το βάθρο των νικητών στο πρώτο αγώνα της Red Bull με τη Honda και σίγουρα θα είναι μόνο χαρούμενος από τη σημερινή εμφάνιση.

Αυτοί που δεν πρέπει να είναι χαρούμενοι είναι στη Ferrari, με τον Sebastian Vettel να είναι στη 4η θέση και τον Charles Leclerc ακριβώς πίσω του. Όμως ο ρυθμός της Scuderia ήταν απογοητευτικός, τερματίζοντας 57 ολόκληρα δευτερόλεπτα από το νικητή και σίγουρα από αύριο θα πρέπει να γίνουν αρκετές συσκέψεις στο Maranello.

O Kevin Magnussen ήταν ο Best of the Rest στην 6η θέση, μπροστά από τους Nico Hulkenberg, Kimi Raikkonen, τον πολύ δυνατό και σταθερό Lance Stroll και τον Daniil Kvyat στην επιστροφή του στην F1.

O Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Hamilton έκανε καλό πέταγμα αλά στην επιτάχυνση ο Bottas ήταν καλύτερος και κατάφερε να περάσει στη 1η θέση και να στρίψει μπροστά από τον teammate του. Ο Leclerc προσπάθησε να κερδίσει θέσεις από την εξωτερική, αλλά πάτησε έξω και έμεινε στη 5η θέση, ενώ παραλίγο να ακουμπήσει και τον Vettel. Ο Ricciardo αναγκάστηκε να πατήσει εκτός πίστας και έσπασε την εμπρός αεροτομή του, ενώ ο Hulkenberg κέρδισε 3 θέσεις και ο Norris έχασε 2 στον πρώτο γύρο.

Στον 5ο γύρο, η διαφορά στη κορυφή ήταν στο 1.5s, ενώ ο Vettel ήταν 2s πίσω από τον Hamilton και μόλις που είχε βγάλει εκτός DRS τον Verstappen. Οι διαφορές άρχισαν να ανοίγουν, με τον Sainz στη 14η θέση να είναι ο μόνος που είχε DRS, με τον Gasly δύο θέσεις πιο πίσω να μην μπορεί να περάσει τον Kvyat. O Leclerc έκανε λάθος στον 10ο γύρο στη στροφή 1 και έπεσε 13s πίσω από τη κορυφή.

Στον 11ο γύρο όμως, ο κινητήρας της Renault στο μονοθέσιο του Ισπανού της McLaren παρέδωσε πνέυμα, με τον ίδιο να σταματά σε ασφαλές σημείο στην είσοδο του pit-lane και έγινε η πρώτη εγκατάλειψη του 2019. Η κίτρινη σημαία δεν χρειάστηκε να βγει κι έτσι ο Bottas είχε το ελεύθερο να ανεβάσει τη διαφορά στα 3.6s, έχοντας καταπληκτικό ρυθμό.

Το πρώτο προγραμματισμένο pit-stop έγινε στον 12ο γύρο από τον Kimi Raikkonen και πέρασε στη medium γόμα, βγαίνοντας 16ος, πίσω από τον teammate του. Ο Hulkenberg τον ακολούθησε ένα γύρο μετά και έβαλε τη hard γόμα. Ενώ οι δύο Mercedes έκαναν ταχύτερο γύρο, στη Ferrari έφεραν τον Vettel για αλλαγή ελαστικών στο 14ο γύρο και το παιχνίδι της στρατηγικής είχε ξεκινήσει για τα καλά. Ο Manussen βγαίνοντας από τα pit είχε τον Hulkenberg να του επιτίθεται στη στροφή 3 αλλά κράτησε τη γραμμή του και τη θέση του. Ο Hamilton μπήκε αμέσως για αλλαγή ελαστικών και απάντησε τον Vettel με τη medium γόμα, ενώ ο Grosjean είχε pit-stop στα 10.6s πέφτοντας πολύ πίσω.

O ρυθμός του Bottas με τη soft γόμα ήταν καταπληκτικός και μπορούσε να αυξήσει τη διαφορά από τον Hamilton που είχε φτάσει στα 32s. Οι Verstappen και Leclerc ακόμα δεν είχαν μπει επίσης για αλλαγή ελαστικών, ενώ ο Vettel είχε τη διαφορά από τον Hamilton σταθερά στο 1.7s.

H Mercedes έφερε τελικά τον Bottas στον 23ο γύρο και τον έβγαλε όχι μόνο μπροστά από τον Hamilton αλλά μπροστά από τον Leclerc και αμέσως ξεκίνησε να γράφει γρήγορα περάσματα. Ο Verstappen μπήκε κι εκείνος για αλλαγή ελαστικών και βγήκε πίσω από τον Vettel, ¨όμως πλέον με πιο φρέσκια γόμα.

Η μάχη είχε τώρα επικεντρωθεί για τη 12η θέση, με τον Norris να έχει κολλήσει πίσω από τον Giovinazzi και έπειτα από μάχη τουλάχιστον 5 γύρων, κατάφερε να περάσει. Το ίδιο έκανε αμέσως και ο Grosjean και ο Perez, ο οποίος στη συνέχεια θα δει τον Stroll να βγαίνει μπροστά του από το pitlane και μάλιστα στη 10η θέση. Ο Lelerc ήταν ο τελευταίος οδηγός από τους πρώτους που μπήκε για αλλαγή ελαστικών και στον 30ο γύρο έβαλε τη hard γόμα.

Μπροστά, ο Bottas έκανε πάρτι έχοντας πλέον διαφορά 16.2s από τον Hamilton και τον ταχύτερο γύρο που δίνει από φέτος ένα βαθμό, με τον Vettel να είναι 2.1s πίσω και είχε τον Verstappen στο DRS. Στον 31ο γύρο, ο Verstappen επιτέθηκε στον Vettel και με το DRS βούτηξε στην εξωτερική στη στροφή 3 και πήρε τη 3η θέση έχοντας τον Hamilton λίγο πιο μπροστά. Την ίδια στιγμή, η Renault εγκατέλειψε τον Ricciardo και ο Grosjean από μηχανικό πρόβλημα σταμάτησε εκτός πίστας.

Ο Hamilton νιώθοντας την απειλή της Red Bull βελτίωσε τον ρυθμό του, όμως ήταν 18.8s πίσω από τον εκπληκτικό teammate του και 1.8s μπροστά από τον Verstappen. Η Ferrari δεν είχε καθόλου καλό ρυθμό και ήταν πλέον 6.7s πίσω από τον Ολλανδό, κάτι άκρως ανησυχητικό. Και ενώ ο Bottas έγραψε ακόμα έναν ταχύτερο γύρο, ο Kvyat με αρκετό ρίσκο βούτηξε στην εσωτερική του Stroll στη στροφή 3, αλλά βγήκε εκτός πίστας. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στη Red Bull να βάλουν τον Gasly για αλλά δεν κατάφερε να είναι μπροστά από τον Gasly που τον πέρασε στη στροφή στη μάχη για τον τελευταίο βαθμό στον 40ο γύρο του αγώνα.

Με τον Verstappen να μη μπορεί να βρεθεί στο DRS του Hamilton που είχε πρόβλημα με τα ελαστικά για την ώρα και να περιμένει τους τελευταίους 10 γύρους, ο Bottas είχε άνετη διαφορά 24.7s και οι δύο Ferrari έχαναν συνεχώς έδαφος, με τον Leclerc να πλησιάζει συνεχώς τον Vettel. Όμως ο Verstappen με 10 γύρους να απομένουν, έκανε λάθος και έπεσε 3.5s πίσω από τον Hamilton και το μεγάλο τρενάκι είχε ξεκινήσει από την 7η θέση μέχρι την 11η.

Μπαίνοντας στους τελευταίους 5 γύρους, ο Verstappen ήταν πλέον 1.6s πίσω από τον Hamilton, ενώ ο Leclerc έφτασε πίσω από τον teammate του, αλλά αμέσως άφησε το γκάζι και δεν επιτέθηκε. Ο Verstappen τα έδινε όλα και έκανε και ταχύτερο γύρο και ήταν οριακά εκτός DRS στον 57ο γύρο.

Όμως ο Bottas απάντησε και μπήκε στον τελευταίο γύρο έχοντας και τον εξτρά βαθμό, πέρασε τη γραμμή του τερματισμού από τη 1η θέση και πήρε μια μεγάλη νίκη στο πρώτο αγώνα του 2019.

Αποτελέσματα Αγώνα