Twitter Facebook
Home » F1 » GP Αζερμπαϊτζάν Race: Θρίαμβος Bottas και τέταρτο σερί 1-2 της Mercedes

GP Αζερμπαϊτζάν Race: Θρίαμβος Bottas και τέταρτο σερί 1-2 της Mercedes

O Valtteri Bottas ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP του Αζερμπαϊτζάν στη μεγάλη μάχη με τον Lewis Hamilton που βγήκε νικητής και επέστρεψε στη κορυφή της βαθμολογίας στο 4/4 από τη Mercedes στο 2019.

Ο Φινλανδός πήρε αυτό που άξιζε από πέρυσι στο Μπακού, κάνοντας εξαιρετικό πρώτο γύρο, έδωσε μεγάλη μάχη με τον teammate του και έφτασε στη δεύτερη φετινή του νίκη στο πρωτάθλημα, στο οποίο προηγείται και πάλι με 1 μόλις βαθμό από τον Βρετανό. Ο Hamilton προσπάθησε να κλέψει στους τελευταίους γύρους τη νίκη, όμως ξέρει πως έχασε μια μάχη και το πρωτάθλημα συνεχίζεται σε ρυθμούς Mercedes έχοντας το απόλυτο στους τέσσερις πρώτους αγώνες. Ο Sebastian Vettel έκανε το καλύτερο που μπορούσε παίρνοντας τη 3η θέση στη τελική κατάταξη, όμως ξέρει πως σε έναν αγώνα που ήταν φαβορί η Ferrari δεν κατάφερε να κερδίσει.

Ο Max Verstappen ήταν στη 4η θέση της κατάταξης παίρνοντας ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα για τη Red Bull μπροστά από τον Charles Leclerc που είχε τη πρωτοπορία για ένα μεγάλο διάστημα, όμως η αλλαγή στη soft γόμα δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά ο βαθμός του ταχύτερου γύρου ήταν το καλύτερο που μπορούσε. Ο Sergio Perez ήταν ο Best of the Rest σήμερα με μια πολύ καλή εμφάνιση μπροστά από τις δύο McLAren των Carlos Sainz και Lando Norris, ενώ τη 10άδα έκλεισαν οι Lance Stroll και Kimi Raikkonen.

Ο αγώνας δεν είχε Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όμως ήταν σκληρός για τις Renault και τις Haas, όπου έκαναν ένα πολύ κακό αγώνα, ενώ και η Toro Rosso δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί.

O Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Bottas έκανε καλή εκκίνηση και έδωσε μάχη με τον Hamilton, με τους δύο να δίνουν χώρο ο ένας στον άλλο και τον Φινλανδό να μένει μπροστά και να ανοίγει αμέσως τη διαφορά πάνω από 2s. O Perez είχε περάσει τον Verstappen, o οποίος είχε τη πίεση του Norris. Θέσεις είχε κερδίσει και ο Sainz ανεβαίνοντας στην 8η, ενώ ο Leclerc είχε πέσει στη 10η.

Ο Leclerc άρχισε να κερδίσει τη μια θέση μετά την άλλη, με τον Kyat να πέφτει πολύ πίσω μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών στο τέλος του 5ου γύρου. Ο Vettel δεν μπορούσε να κρατηθεί στο ρυθμό των δύο Mercedes, με τον Bottas να έχει τον ταχύτερο γύρο και 3.6s πίσω του τον Hamilton, με τη Ferrari να είναι άλλα 6.2s μακριά. Ο Verstappen είχε ανέβει 4ος και είχε πλέον πίσω του τον Leclerc, με τις δύο McLaren να είναι πλέον στο DRS του Perez. Εντυπωσιακός ήταν ο Stroll στην 9η θέση, ενώ μάχη για τη 10άδα έδιναν οι Ricciardo και Albon.

Μπαίνοντας στον 10ο γύρο, ο Leclerc είχε τον καλύτερο ρυθμό στη πίστα και με τη βοήθεια του DRS προσπέρασε τον Verstappen και είχε τον Vettel λιγότερο από 4s μπροστά του και σε δύο γύρους είχε κολλήσει πίσω του. Όμως στη Ferrari έφεραν τον Vettel για αλλαγή ελαστικών στη medium γόμα, με την Mercedes να απαντάει στον επόμενο γύρο φέρνοντας τον Bottas και όχι τον Hamilton, επιλέγοντας αντίθετη στρατηγική σε σχέση με την Κίνα. Ταυτόχρονα ο Leclerc είχε τέλειο ρυθμό και πήρε τη 1η θέση έχοντας τον Verstappen στα 7.8s.

Ως αποτέλεσμα της στρατηγικής της Mercedes, ο Vettel κέρδισε 6s από τον Βρετανό πλησίασε στο 1.5s και για δεύτερο σερί αγώνα βλέπει να χάνει χρόνο δίχως να είναι δικό του λάθος. Αμέσως όμως έκανε τον ταχύτερο γύρο και πλέον όλα ήταν ανοικτά για τη συνέχεια του αγώνα. Ο Leclerc στη κορυφή είχε 12.4s διαφορά από τον Bottas στον 17ο γύρο, με τον Hamilton να είναι 3.8s πίσω του. Στους επόμενους γύρους, η διαφορά άρχισε να πέφτει, με τον Hamilton να κάνει ένα σερί ταχύτερων γύρων και να έχει τον teammate του πλέον στα 2s μπροστά του. Μέσα σε δύο γύρους όμως η διαφορά άνοιξε στα 4s και ο Vettel στον πλησίασε στα 2s, καθώς η Ferrari του Leclerc ήταν πλέον λίγο μπροστά τους.

Οι χρόνοι του Μονεγάσκου ήταν πολύ καλοί στον 27ο γύρο, με τις δύο Mercedes πιο πίσω να είναι σε διαδικασία διαχείρισης ελαστικών για να φτάσουν μέχρι το τέλος αντέχοντας στη πίεση του οδηγού της Ferrari όταν θα έχει φρέσκα ελαστικά.

Φτάνοντας στον 31ο γύρο, η μάχη είχε ανάψει, με τους τρεις πρώτους να είναι κολλημένοι ο ένας πίσω από τον άλλο και τον Hamilton σε πολύ καλή θέση για διπλό slipstream. O Bottas ήταν πιο κοντά και με το DRS πήρε την αγωνιστική γραμμή και πέρασε και πάλι στη κορυφή της κατάταξης. Ο Hamilton ήταν ακριβώς από πίσω, όμως υπήρξε κίτρινη σημαία λόγω επαφής του Ricciardo με τον Kvyat στη στροφή 3. Στο τέλος του γύρου όμως, ο Hamilton είχε καλή απόσταση και με μια πολύ ωραία βουτιά στην εσωτερική πέρασε στη 2η θέση. Στο τέλος του επόμενου γύρου ήταν η σειρά του Vettel να προσπεράσει, με τον Leclerc να τον αφήνει να περάσει.

Στον 35ο γύρο, η Ferrari κάλεσε τον Leclerc για τη soft γόμα, η οποία μπορεί να δίνει πολύ γρήγορους γύρους, όμως η φθορά της είναι πολύ έντονη. Ο νεαρός βγήκε πίσω από τον Gasly που δεν είχε κάνει ακόμα αλλαγή ελαστικών και του έκοβε χρόνο. Μπροστά τους, η μάχη συνεχιζόταν, με τον Hamilton να είναι 1.6s πίσω από τον Bottas και είχε τον Vettel πίσω του στα 2s και τον Verstappen να τους πλησιάζει από την 4η θέση.

Στον 40ο γύρο όμως, ο Gasly αντιμετώπισε πρόβλημα και σταμάτησε το μονοθέσιο του εκτός πίστας και μαζί με τους Kvyat, Ricciardo και Grosjean έγινε η τέταρτη εγκατάλειψη. Ως αποτέλεσμα βγήκε το VSC για έναν γύρο και οι διαφορές άνοιξαν. Στη McLaren έβαλαν τον Norris για τη soft γόμα και ρίσκαρε όπως και στη Haas με τον Grosjean.

O Bottas είχε πλέον διαφορά 2.7s από τον Hamilton μπαίνοντας στους τελευταίους 10 γύρους, με τον Vettel να χάνει έδαφος και τον Leclerc να μην έχει ρυθμό. Ο Φινλανός έκανε ταχύτερο γύρο, όμως ο teammate του ήταν πλέον 1.6s πίσω του και πλέον η μάχη είχε ανάψει με 5 γύρους να απομένουν για το τέλος. Στον 48ο γύρο από τους 51, ο Leclerc μπήκε για ακόμα ένα σετ της soft γόμας ώστε να κάνει τον ταχύτερο γύρο.

Ο Hamilton είχε μπει στο DRS, αλλά στον 50ο γύρο έκανε ένα μικρό λάθος και άνοιξε η διαφορά και πλέον ο Bottas ήταν αγκαλιά με τη νίκη στον τελευταίο γύρο. Ο Φινλανδός άντεξε στη πίεση του teammate του και με μια ακόμα φανταστική εμφάνιση πήρε τη δεύτερη νίκη του στο 2019, με τον Hamilton να ακολουθεί και τον Vettel να παίρνει τη 3η θέση.

Ο Verstappen ακολούθησε με τον Leclerc να κάνει τον ταχύτερο γύρο, ενώ τη 10άδα έκλεισαν οι Perez, Sainz, Norris, Stroll και Raikkonen.

Αποτελέσματα Αγώνα