Twitter Facebook
Home » F1 » GP Γερμανίας FP2: Verstappen στη κορυφή αλλά οι διαφορές παραμένουν μικρές

GP Γερμανίας FP2: Verstappen στη κορυφή αλλά οι διαφορές παραμένουν μικρές

Ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP Γερμανίας και έγραψε νέο απόλυτο ρεκόρ πίστας.

Ο Ολλανδός μπήκε φουριόζος στο FP2 και έδειξε από νωρίς πως έχει ταχύτητα και η RB14 βολεύεται αρκετά στη συγκεκριμένη πίστα. Τελικά, με την ultra-soft γόμα έγραψε το 1:13.085 και έσπασε το ρεκόρ του Michael Schumacher που κρατούσε από το 2004. Τα προβλήματα όμως δεν έλειψαν για τον Verstappen, o οποίος έχασε αρκετό χρόνο στο γκαράζ, με προβλήματα στο κιβώτιο. Στην 2η θέση ακολούθησε ο Lewis Hamilton, με τoν Βρετανό να είναι 0.026s μακριά από τη κορυφή, όμως είχε ένα κακό πρώτο κομμάτι που του κόστισε τουλάχιστον δύο δέκατα. Στην Mercedes χώρισαν τη στρατηγική ελαστικών, ώστε να δοκιμάσουν και τις τρεις γόμες, με τον Bottas να ολοκληρώνει την ημέρα στην 3η θέση της διαδικασίας.

Ο Sebastian Vettel έμεινε στην 4η θέση, 0.225s πίσω από τον οδηγό της Red Bull, με την Ferrari να μην δείχνει ακόμα τον πραγματικό της εαυτό. Ο Raikkonen έμεινε στην 5η θέση, αλλά η SF71-H είχε τις υψηλότερες τελικές και πάλι, με το Σάββατο να αναμένεται με αγωνία για το πώς θα βελτιωθούν σε ρυθμό.

Οι ομάδες δοκίμασαν μόλις έναν γύρο προσομοίωσης κατατακτηρίων, καθώς η φθορά είναι έντονη και η στρατηγική κρίσιμη την Κυριακή, με τις γόμες που προτίμησαν οι περισσότεροι να είναι η soft και η medium. Η ultra-soft φθείρεται αρκετά γρήγορα και ενδιαφέρον θα έχει να δούμε ποιος θα επιλέξει την soft για να περάσει στο Q3.

Οι δύο Haas έκλεισαν στις θέσεις 6 και 7 όντας Best of the Rest, ενώ και πάλι ο Leclerc ήταν στην 8η θέση, με την Sauber να είναι στη καλύτερη φόρμα της τα τελευταία χρόνια. Μεγάλη μάχη αναμένεται για την είσοδο στο Q3, με τις Renault και Force India να είναι εκεί και πολύ κοντά μεταξύ τους.

Πιο πίσω έμειναν Toro Rosso και McLaren, με την ιταλική ομάδα να βλέπει τον κινητήρα της Honda σε μια πίστα που χρειάζεται η δύναμη να την αφήνει λίγο πιο πίσω. Η ομάδα του Woking από την άλλη είχε τον Alonso στην 17η θέση, με την Williams να δείχνει και πάλι η τελευταία ομάδα.

To FP2

Με το που άναψε το πράσινο φως είδαμε τα πρώτα μονοθέσια να βγαίνουν στη πίστα, με τους Sainz και Ericsson να κάνουν από νωρίς περάσματα. Ειδικά στη περίπτωση του Σουηδού, θα βλέπαμε αρκετούς γύρους, καθώς δεν συμμετείχε στο FP1. Όπως ήταν αναμενόμενο, στα πρώτα λεπτά είδαμε αρκετά μονοθέσια να γράφουν περάσματα από νωρίς. Ήδη στα πρώτα 10 λεπτά είχαμε το μεγαλύτερο μέρος των οδηγών είτε να έχει κάνει χρονομετρημένη προσπάθεια, είτε να έχει κάνει installation lap.

Στην Ferrari είδαμε να χωρίζουν τη στρατηγική των οδηγών τους, με τον Vettel να είναι στη medium γόμα ελαστικών και τον Raikkonen στη soft. Μάλιστα, ο Γερμανός ήταν ταχύτερος του teammate του, με τις δύο Ferrari να έχουν ένα προσωρινό 1-2, με ταχύτερο χρόνο το 1:13.817. Όμως, ο Verstappen με την soft γόμα βελτίωσε γρήγορα, γράφοντας το 1:13.356 επίσης με την soft γόμα ελαστικών.

Σε εκείνο το σημείο βγήκαν οι δύο οδηγοί της Mercedes, επίσης με διαφορετική γόμα, με τον Bottas να είναι στη 2η θέση, 0.300s πίσω από τον Verstappen, ενώ ο Hamilton έμεινε στην 3η θέση, 0.347s μακριά, αλλά μπροστά από τον Vettel. Μόνο ο Ricciardo δεν είχε γράψει χρόνο μέχρι εκείνο το σημείο, όμως ήταν στον out lap του. Ο Αυστραλός δεν έδειξε να πιέζει στο όριο και έμεινε στην 6η θέση και 1.3s πίσω από τον teammate του.

Στις πιο πίσω θέσεις, είδαμε την Haas, την Force India και την Sauber να δίνουν μάχη για τις θέσεις στη 10άδα, με τις υπόλοιπες ομάδες να δείχνουν να υστερούν λίγο. Ο χρόνος μπορεί να είναι κάτω από 80 δευτερόλεπτα ανά γύρο, όμως τα χαρακτηριστικά της πίστας είναι πολύ διαφορετικά, πράγμα που σημαίνει πως οι διαφορές θα είναι λίγο μεγαλύτερες σε σχέση με άλλες πίστες.

Πριν καν συμπληρωθεί όμως το πρώτο ημίωρο, ο Vettel βγήκε με την ultra-soft γόμα ελαστικών ια την πρώτη προσπάθεια του σε ρυθμό κατατακτηρίων. Ο Γερμανός ήταν στον καλύτερο γύρο του και έγραψε το 1:13.310, ενώ ο Raikkonen με την ίδια γόμα ήταν 0.117s πιο αργός του. Σιγά σιγά, όλο και περισσότερα μονοθέσια έκαναν την εμφάνισή τους με τη πιο μαλακή διαθέσιμη γόμα, με τους χρόνους να κατεβαίνουν συνεχώς.

Ο Bottas πέρασε αρχικά στη κορυφή των χρόνων για να έρθει ο Hamillton να γράψει το 1:13.111, με τους δύο να είναι στην ultra-soft γόμα. Όμως ο Βρετανός είχε ένα πολύ κακό πρώτο κομμάτι, όμως κατάφερε να ανέβει 1ος και το ρεκόρ πίστας που κρατούσε από το 2004 ξεκίνησε να σπάει. Στη συνέχεια έμεναν μόνο οι δύο οδηγοί της Red Bull, με τον Verstappen να είναι πρώτος.

Ο Ολλανδός ήταν ταχύτατος και παρά τη κίνηση που βρήκε στο τελευταίο κομμάτι έγραψε νέο ταχύτερο χρόνο στο 1:13.085 και ανέβηκε με τη σειρά του στη κορυφή. Ο Ricciardo από την άλλη είχε παραμείνει στο γκαράζ και πολύ πιθανό ήταν να επικεντρωθεί από τώρα στον ρυθμό αγώνα. Οι δύο Haas είχαν εντυπωσιακό ρυθμό και είχαν τις θέσεις 6 και 7, με τον Grosjean να είναι 0.888s πίσω από τον Verstappen.

H βελτίωση της Sauber ήταν εντυπωσιακή, με τον Leclerc να είναι και πάλι στην 10άδα, ενώ Renault και Force India έδειχναν να είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Λίγο πίσω ήταν Toro Rosso και McLaren, με την ομάδα του Woking να είναι ακόμα στις πίσω θέσεις. Ο Alonso ήταν 17ος, 1.751s πίσω από τη κορυφή, ενώ ξεκάθαρα τελευταία ομάδα είναι η Williams, η οποία ακόμα και στο FP2 έκανε αεροδυναμικές δοκιμές.

Καθώς είχαμε μπει σε μεγάλα stint με πολλά καύσιμα, με ομάδες και οδηγούς να έχουν στρέψει τη προσοχή τους σε ρυθμό αγώνα. Ο Verstappen αντιμετώπισε κάποιου είδους πρόβλημα με το μονοθέσιο στο κιβώτιο ταχυτήτων και έχασε πάρα πολλή ώρα στα pit. Τελικά η ομάδα κατάφερε να τον βγάλει στα τελευταία λεπτά ώστε να βάλει μερικά χιλιόμετρα με αρκετά καύσιμα.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τον Ολλανδό στην 1η θέση και τις δύο Mercedes να ακολουθούν, με τους μέσους όρους γύρων να είναι πολύ κοντά ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες.

Αποτελέσματα FP2