Twitter Facebook
Home » F1 » GP H.Π.Α. Race: Νίκη Raikkonen μετά από 5 χρόνια και ο τίτλος θα κριθεί στο Μεξικό

GP H.Π.Α. Race: Νίκη Raikkonen μετά από 5 χρόνια και ο τίτλος θα κριθεί στο Μεξικό

Ο Kimi Raikkonen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP των Ηνωμένων Πολιτειών στo COTA, με τον Lewis Hamilton να περιμένει ακόμα έναν αγώνα για να πάρει τον 5ο του παγκόσμιο τίτλο.

Ο Φινλανδός τα έκανε όλα τέλεια, περνώντας στη 1η θέση στην εκκίνηση, έπαιξε τέλεια άμυνα όταν έπρεπε και κράτησε τη διαφορά σε ικανοποιητικά επίπεδα. Έτσι, στην καλύτερη ίσως φετινή του εμφάνιση πήρε τη νίκη που έψαχνε από την Αυστραλία του 2013. Φοβερή εμφάνιση από τον Φινλανδό που φέρνει για πρώτη φορά τη Ferrari στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου από το Spa. Στην 2η θέση ολοκλήρωσε ο Max Verstappen που έκανε επίσης καταπληκτικό αγώνα από τη 18η θέση για να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, κρατώντας πίσω του και τον Lewis Hamilton. O Βρετανός είδε την ομάδα του να επιλέγει τη λάθος στρατηγική σήμερα και παρά τη φοβερή μάχη με τον οδηγό της Red Bull έμεινε στη 3η θέση.

Ο τίτλος δεν κρίνεται στις ΗΠΑ σήμερα, όμως αύξησε τη διαφορά από τον Sebastian Vettel κατά τρεις βαθμούς, με τον Γερμανό να τερματίζει στην 4ος, έπειτα από δικό του λάθος στον πρώτο γύρο. Η επαφή που είχε με τον Daniel Ricciardo μπορεί να του κόστισε και τη νίκη, μιας και ο ρυθμός του ήταν άκρως εντυπωσιακός. Ο Valtteri Bottas έκλεισε τη πρώτη 5άδα σε μια άκρως απογοητευτική εμφάνιση από μεριάς του, με κακό ρυθμό και άμυνα προς τον Vettel.

Ακολούθησαν οι δύο Renault στις θέσεις 6 και 7, με τον Nico Hulkenberg να είναι ο Best of the Rest της ημέρας. Ακολούθησε ο Esteban Ocon, o Kevin Magnussen και ο Sergio Perez που έκλεισαν τη 10άδα.

O Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Raikkonen έκανε εντυπωσιακό πέταγμα και με τη βοήθεια της ultra-soft γόμας ήρθε δίπλα δίπλα με τον Hamilton και έστριψε στην 1η θέση, με τον Βρετανό να ακολουθεί. Ο Bottas κρατήθηκε στη 3η θεση και ο Ricciardo με τον Vettel ακολουθούσαν. Πιο πίσω στα πρώτα S, ο Stroll έκανε λάθος και έπεσε στο πλάι του Alonso, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στο πλάι της McLaren.

Ο Vettel επιτέθηκε και πέρασε πριν τη στροφή 11 τον Ricciardo όμως είχε ένα άτσαλο φρενάρισμα και επέτρεψε στον Αυστραλό να βρεθεί και πάλι δίπλα του. Όμως, στην επόμενη στροφή, ο Vettel κατάφερε και πάλι να προκαλέσει επαφή, χάνοντας τον έλεγχο και πολλές θέσεις. Ξανά λάθος από τον Vettel που κάνει τον αγώνα του αδύνατο πλέον για να διεκδικήσει το οτιδήποτε. Πίσω τους, ο Grosjean είχε χτυπήσει τον Leclerc οδηγώντας τον οδηγό της Sauber στις πίσω θέσεις και τον εαυτό του στη δεύτερη εγκατάλειψη μετά τον Alonso.

Οι δύο Renault ήταν άκρως κερδισμένες, με τους Hulkenberg και Sainz να είναι στις θέσεις 5 και 6, ενώ ο Verstappen έφτανε πολύ γρήγορα.

Στον 7ο γύρο η διαφορά στη κορυφή ήταν στα 2s, με τα ελαστικά του Raikkonen να έχουν αρκετή ζωή, με τους Verstappen και Vettel να είναι ήδη στις θέσεις 5 και 8. Ο Γερμανός ήταν 23s μακριά από τον teammate του. Ο Ricciardo ήταν για ακόμα μια φορά άτυχος, μιας και στον 9ο γύρο σταμάτησε το μονοθέσιο του, στην έξοδο της στροφής 11 και οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη. Για ακόμα μια φορά, είδαμε τα πάντα στο μονοθέσιο να σβήνουν, κάτι το οποίο είναι πρόβλημα στην Red Bull που υπάρχει εδώ και χρόνια, όμως δεν εμφανίζεται σε άλλα μονοθέσια με κινητήρα Renault.

To VSC έκανε την εμφάνιση του και στον 11ο γύρο, η Mercedes έφερε τον Hamilton στα pit για να βάλει τη soft γόμα ελαστικό. Στην Ferrari δεν επέλεξαν μια τέτοια στρατηγική με τον Raikkonen και θα έχει ενδιαφέρον το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στη συνέχεια. Ο οδηγός της Mercedes βγήκε στη 3η θέση και ήταν 3.1s πίσω από τον Bottas στη 3η θέση και 12s μπροστά από τον Vettel, με το VSC αποχώρησε στον 12ο γύρο. Αμέσως έγραψε ταχύτερο γύρο και ο Bottas τον άφησε να περάσει στη 2η θέση και όλα πλέον ήταν ανοικτά. Μέσα σε 4 γύρους, η διαφορά από τα 7.1s έφτασε στα 2.3s και δεν θα αργούσε η στιγμή όπου θα έμπαινε στο DRS.

Στον 20ο γύρο, ο Hamilton κόλλησε πίσω από τον Raikkonen και επιτέθηκε στη στροφή 1 δίχως όμως αποτέλεσμα ενώ στον 22ο, η μάχη κορυφώθηκε. Στη στροφή 11, ο Hamilton προσεκτικά πήρε τη γραμμή, αλλά ο Φινλανδός είχε την εσωτερική για τη 12 και έμεινε μπροστά με εντυπωσιακή άμυνα και μπήκε κατευθείαν στα pit για την soft γόμα, βγαίνοντας 19s μακριά από τη κορυφή. Έναν γύρο αργότερα, η Red Bull έφερε τον Verstappen για την super-soft γόμα και κατάφερε να προσπεράσει τον Bottas ο οποίος μπήκε έναν γύρο μετά για την soft.

Ως αποτέλεσμα, ο Raikkonen ήταν πίσω από τον Vettel, o oποίος τον άφησε στον 25ο γύρο να περάσει στη 2η θέση, καθώς ήταν σε διαφορετική στρατηγική. Ο Verstappen τον έπιασε αμέσως και τον προσπέρασε στον 25ο γύρο, καθώς ήταν 4s μακριά από τον Raikkonen και με θεωρητικά πιο αργή γόμα. Στον ίδιο γύρο, η Ferrari έφερε τον Vettel για αλλαγή στη soft γόμα και βγήκε 20s πίσω από τον Bottas και πολύ δύσκολα θα καταφέρει να φτάσει τον οδηγό της Mercedes.

Στον 30ο γύρο, ο Hamilton είχε σταθερή τη διαφορά στα 17.5s από τον Raikkonen, αλλά άλλους 26 γύρους για να κρατήσει ζωντανά τα ελαστικά του ή να περάσει σε στρατηγική 2 pit-stop. Στον 33ο γύρο, ο Leclerc έγινε η τέταρτη εγκατάλειψη, με τον κερδισμένο των pit-stop να είναι ο Magnussen που βρέθηκε στην 9η θέση. Στα ντουμπλαρίσματα, ο Hamilton είχε έναν εφιάλτη, καθώς είδε τη διαφορά να πέφτει στα 12.1s αμέσως, με το ενδεχόμενο να μπει για αλλαγή ελαστικών να είναι πιο μεγάλη από ποτέ. Ταυτόχρονα ο Vettel έκανε τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο και είχε μειώσει στα 10s τη διαφορά από τον Bottas.

O Verstappen μπήκε κι εκείνος στην εξίσωση, όντας πλέον 3s πίσω από τον Raikkonen, αλλά στη Mercedes επέλεξαν να μπουν στα pit στον 38o γύρο. Ξανά στη soft γόμα πέρασε ο Γερμανός και βγήκε πίσω από τον Bottas στη 4η θέση και λίγο πιο μπροστά από τον Vettel. H διαφορά από τον Raikkonen ήταν στα 11s και είχαμε 17 γύρους για το τέλος πλέον.

Στον 40ο γύρο, ο Bottas άφησε τον Hamilton να περάσει στη στροφή 12 και πλέον ο Vettel ήταν λιγότερα από 4s πίσω του στη μάχη για την 4η θέση. Στον 45ο γύρο, η διαφορά ήταν στο δευτερόλεπτο, με τον Γερμανό να κάνει ένα εντυπωσιακό stint καλύπτοντας τη διαφορά σε διάστημα 20 γύρων.

Με 10 γύρους να απομένουν, ο Raikkonen ήταν στη κορυφή και είχε τον Verstappen 1.6s πίσω του, ενώ στην ίδια απόσταση ήταν και ο Hamilton από τον Ολλανδό σε ένα επικό φινάλε. Έξι γύρους πριν το τέλος, είχαν κολλήσει στο 1.1s και οι δύο, αλλά στον 52ο γύρο ο Verstappen μπήκε στο DRS.

Στον 54ο γύρο ο Hamilton με τον Verstappen βρέθηκαν δίπλα δίπλα στη στροφή 18, αλλά ο Βρετανός πάτησε στο ακάθαρτο και βγήκε εκτός πίστας χάνοντας χρόνο. Στον επόμενο γύρο μάλιστα, ο Vettel επιτέθηκε στον Bottas, o οποίος με λάθος φρενάρισμα έδωσε τη θέση στον Γερμανό που ανέβηκε στην 4η θέση.

Ο Raikkonen όμως μπήκε στον τελευταίο γύρο στην 1η θέση και με έναν εντυπωσιακό αγώνα πήρε τη πρώτη του νίκη μετά από 5 χρόνια και με την 3η θέση του Hamilton πίσω από τον Verstappen ο τίτλος πηγαίνει πλέον στο Μεξικό σε μία εβδομάδα.

Αποτελέσματα Αγώνα