Twitter Facebook
Home » F1 » GP Ιαπωνίας QP: Στη pole o Hamilton και καταστροφή για Ferrari

GP Ιαπωνίας QP: Στη pole o Hamilton και καταστροφή για Ferrari

O Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής των κατατακτήριων δοκιμών που επηρεάστηκαν από βροχή στη πίστα της Suzuka και η Mercedes έκανε ένα ιδανικό 1-2.

Ο Βρετανός βγήκε στη τελευταία περίοδο έχοντας ελαστικά για στεγνό, με την ομάδα του να επιλέγει τη τέλεια στρατηγική, τη σωστή στιγμή και ο οδηγός της την επιβράβευσε. Σε μια πίστα η οποία δεν ήταν στην ιδανική κατάσταση, ο Hamilton έγραψε το 1:27.760, έμεινε μακριά από τα βρεγμένα σημεία της πίστας και με την 80η pole της καριέρας του αύριο έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη. Ο Valtteri Bottas ολοκλήρωσε στη 2η θέση, 0.299s πίσω από τον teammate του και αύριο η Mercedes θα έχει τα ιδανικά δεδομένα ώστε να πάρει ένα ακόμα 1-2. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Max Verstappen, ο οποίος μόνο ευχαριστημένος πρέπει να είναι, καθώς η απόσταση του από τον Hamilton ήταν πάνω από 1 δευτερόλεπτο.

Ο Kimi Raikkonen θα εκκινήσει από την 4η θέση, με τη Ferrari να κάνει τραγικό λάθος και να βγάζει τα μονοθέσια της με τα ενδιάμεσα ελαστικά στην αρχή του Q3, όμως ο Φινλανδός έκανε επίσης λάθος στη στροφή Spoon στο μοναδικό γύρο που είχε. Πίσω του θα εκκινήσει ο Romain Grosjean ως ο Best of the Rest και δίπλα του θα έχει έναν ακόμα σταρ των κατατακτηρίων δοκιμών, τον Brendon Hartley με την Toro Rosso.

O Pierre Gasly έμεινε στην 7η θέση, με τη Honda να έχει διπλή παρουσία στο Q3, μπροστά από τον Esteban Ocon. O Sebastian Vettel έμεινε μόλις στην 9η θέση, καθώς κι εκείνος έκανε μεγάλο λάθος στη Spoon και αύριο έχει ένα πάρα πολύ δύσκολο έργο. Τη 10άδα έκλεισε ο Sergio Perez.

Q1

Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ καλύτερες σε σχέση με το FP3, με τη πίστα να είναι στεγνή και σε ιδανική κατάσταση. Στα πρώτα λεπτά είδαμε όλους τους οδηγούς, εκτός από τις δύο Renault, με το μονοθέσιο του Hulkenberg να έχει επισκευαστεί.

Ο Hamilton έγραψε τον καλύτερο χρόνο στην αρχή της διαδικασίας στο 1:28.702 και ήταν 0.3s ταχύτερος του Vettel Και μισό δευτερόλεπτο από τον Bottas. H Ferrari έδωσε εντολή στον Γερμανό να κάνει έναν δεύτερο γρήγορο γύρο, όμως στη στροφή 10 έχασε το πίσω μέρος αλλά δίχως συνέπειες.

Εκείνη τη στιγμή όμως, στην έξοδο της στροφής 7, ο Ericsson με έντονη υποστροφή βγήκε εκτός πίστας και διέλυσε το μονοθέσιο του. Στη στροφή 7 υπήρχε ένα μονοθέσιο, το οποίο δεν μπλόκαρε τον Σουηδό, αλλά ενδεχεται να επηρέασε την αεροδυναμική της Sauber που τον έστειλε εκτός.

Η διαδικασία συνεχίστηκε λίγα λεπτά αργότερα, με περίπου 10 να απομένουν και 17 οδηγούς να έχουν γράψει χρόνο.

Με 5 λεπτά να απομένουν, οι δύο Renault και ο Perez μπήκαν στη 15άδα, βάζοντας σε κίνδυνο τις δύο Toro Rosso, ενώ στην επικίνδυνη ζώνη ήταν οι δύο McLaren, οι δύο Williams και ο Ericsson.

Οι τελευταίοι γύροι ήταν καθοριστικοί, με τις θέσεις να αλλάζουν, η μία μετά την άλλη. Ο Hulkenberg βελτίωσε αλλά είδε τον Stroll να τον ξεπερνά, ενώ και οι δύο STR μπήκαν στη 15άδα, με τον Alonso να είναι 15ος. Ο Sirotkin τον ξεπέρασε, αλλά ο Sainz κατάφερε να γράψει έναν καλό χρόνο και ήταν αυτός που μίλησε τελευταίος, σε μια πολύ εντυπωσιακή μάχη. Η διαφορά μάλιστα από την 11η θέση μέχρι και την 18η ήταν 0.3s, πράγμα που δείχνει τον ανταγωνισμό.

Από το Q1 αποκλείστηκαν οι Hulkenerg, Sirotkin, Alonso, Vandoorne και ο Ericsson.

Q2

Ο αέρας ήταν τόσο δυνατός όπου στο τέλος του Q1 η πίστα είχε σύννεφα και βλέπαμε μέχρι και ψιχάλες, όμως στο πράσινο φως του Q2 είχε βγει ο ήλιος. Οι οδηγοί που θα περάσουν στο Q3, θα ξεκινήσουν τον αγώνα με τη γόμα όπου έγραψαν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2.

H Mercedes επέλεξε τη soft γόμα, ενώ η Ferrari τη super-soft γόμα, ενώ οι ψιχάλες συνέχιζαν να πέφτουν. Ο Raikkonen ήταν πρώτος και έγραψε το 1:28.595, όμως ο Hamilton τον ξεπέρασε για να έρθει ο Bottas με το 1:27.987 και να ανέβει στη 1η θέση. Ο Vettel έμεινε στην 3η θέση, 0.292s, αλλά η Ferrari ήταν με τη πιο αργή γόμα. Τη 10άδα έκλειναν εκείνη τη στιγμή οι δύο RP Force India, οι δύο Haas και ο Leclerc.

Την ίδια στιγμή, είδαμε δράματα στη Red Bull, με τον Ricciardo να χάνει ισχύ και να τον σπρώχνουν οι μηχανικοί του στο γκαράζ. Οι δύο Toro Rosso με σχεδόν ίδιους χρόνους μπήκαν στις θέσεις 9 και 10 και πλέον είχαμε 5 λεπτά για το τέλος.

Όμως η βροχή τους πρόλαβε όλους και η πίστα δεν ήταν σε θέση ώστε οι οδηγοί να βελτιώσουν. Ο Ricciardo ήταν εκτός, ενώ ο Leclerc είχε ένα εντυπωσιακό 360 ανάμεσα στις Degner 1 Και 2. Ως αποτέλεσμα, θα βλέπαμε για πρώτη φορά στη Suzuka δύο μονοθέσια με κινητήρα Honda στο Q3.

Από το Q2 αποκλείστηκαν οι Leclerc, Magnussen, Sainz, Stroll και Ricciardo.

Q3

Οι συνθήκες ήταν άγνωστες, με τις ψιχάλες να γίνονται όλο και πιο έντονες όσο περνούσαν τα λεπτά. Στη Ferrari βγήκαν με ενδιάμεσα ελαστικά για βροχή, ενώ στη Mercedes επέλεξαν τη super-soft γόμα για το ξεκίνημα του Q3. H πλειοψηφία ήταν με στεγνά και τα κόκκινα μονοθέσια επέστρεψαν για αλλαγή.

Ο Hamilton έγραψε το 1:27.760, με τον Bottas να είναι 2ος, 0.299s πιο αργός του, ενώ ο Verstappen ήταν 1.297s και στην 3η θέση. Ο Grosjean ήταν μπροστά από τις δύο Toro Rosso, που ήταν μπροστά από τις δύο RP Force India.

O Raikkonen έκανε μόλις τον 4ο ταχύτερο γύρο, ενώ ο Vettel ήταν μόλις στην 9η θέση, με τους δύο οδηγούς να κάνουν ακριβώς το ίδιο λάθος στη στροφή Spoon, πατώντας στο βρεγμένο.

Στη Mercedes μπήκαν για pit-stop και το ίδιο ακολούθησαν στη Ferrari πριν η βροχή επιστρέψει. Ο Hamilton ήταν ο πρώτος στη πίστα, αλλά η βροχή είχε φτάσει και πλέον ήταν αδύνατο να βελτιώσει ο οποιοσδήποτε.

Έτσι, ο Hamilton δεν έσπασε το ρεκόρ πίστας, αλλά πήρε μια άκρως σημαντική pole-position μπροστά από τον teammate του κ ι ο Verstappen έμεινε στην 3η θέση.

Αποτελέσματα QP