Twitter Facebook
Home » F1 » GP Ιαπωνίας Race: Μία ανάσα από τον τίτλο ο Hamilton

GP Ιαπωνίας Race: Μία ανάσα από τον τίτλο ο Hamilton

O Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ιαπωνίας και πλέον μπορεί να κατακτήσει τον 5ο παγκόσμιο τίτλο του στον επόμενο αγώνα στο COTA.

O Βρετανός έκανε τη τέλεια εκκίνηση και οδήγησε τον αγώνα από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο γύρο και με εξαιρετική οδήγηση, τον ταχύτερο γύρο και μια άψογη εμφάνιση για ακόμα μια φορά, έφτασε στην 71η νίκη της καριέρας του. Η εμφάνιση του αυτή, τον έφερε 67 βαθμούς μακριά από τον Vettel και με νίκη του και 1-2 στον επόμενο αγώνα, θα κατακτήσει τον 5ο του Παγκόσμιο Τίτλο. Στην 2η θέση, ολοκλήρωσε ο Valtteri Bottas σε μια τέλεια ημέρα για την Mercedes που δεν ανησύχησε ούτε στιγμή για τη κυριαρχία της. Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε στην 3η θέση και ένα άξιο βάθρο, παρά το γεγονός πως δεν κατάφερε να κάνει κίνηση στον Φινλανδό.

Ο Daniel Ricciardo έκλεισε στην 4η θέση σε μια πολύ καλή εμφάνιση, μπροστά από τον Kimi Raikkonen που έμεινε σε μια απογοητευτική 5η θέση, με ένα πληγωμένο μονοθέσιο. Ο Sebastian Vettel έχει μόνο τον εαυτό του να κατηγορεί για την 6η θέση, μιας και η επαφή που προκάλεσε με τον Verstappen στην αρχή του αγώνα τον περιόρισε και πλέον μόνο με θαύμα έχει πιθανότητες για τον τίτλο.

Ο Sergio Perez ήταν ο Best of the Rest σήμερα στην 7η θέση, σε μια πολύ καλή εμφάνιση για τον ίδιο περνώντας τον Romain Grosjean μετά το VSC. Ο Esteban Ocon έμεινε 9ος, ενώ τη 10άδα έκλεισε ο Carlos Sainz που άφησε για ακόμα μια χρονιά την Honda δίχως βαθμούς στον εντός έδρας αγώνα της.

O Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Hamilton έκανε τη τέλεια εκκίνηση και έστριψε την πρώτη στροφή στην 1η θέση, με τους Bottas και Raikkonen να ακολουθούν. Ο Vettel ξεμπέρδεψε από τη πρώτη στροφή με τις δύο Toro Rosso, καθώς ο Hartley έκανε κακή εκκίνηση και έπεσε 10ος. Ο Vettel μάλιστα, κατάφερε πριν τη Spoon να περάσει τον Grosjean ώστε να ανέβει στην 5η θέση ήδη. Στα φρένα για το τελευταίο σικέιν, ο Verstappen βγήκε εκτός πίστας και όπως επέστρεψε είδε τον Raikkonen δίπλα του, με τους δύο να ακουμπούν και είδαμε να φεύγουν κομμάτια. Ο Vettel το εκμεταλλεύτηκε και πέρασε τον teammate του για να ανέβει 4ος ήδη.

Στην αρχή του δεύτερου γύρου, ο Leclerc έκανε κίνηση να περάσει τον Magnusse, με τον δεύτερο να αλλάζει γραμμή πολύ αργά και οι δύο είχαν επαφή. Θραύσματα πετάχτηκαν στη πίστα, με τον οδηγό της Haas να έχει κλατάρισμα και να επιστρέφει αργά αργά στο γκαράζ.

Τα θραύσματα από το ελαστικό του Magnussen ήταν πολλά, με τους αγωνοδίκες να βγάζουν το safety car νωρίς νωρίς στον αγώνα. Τόσο ο Sirotkin, αλλά και οι δύο Sauber μπήκαν για αλλαγή ελαστικών και αλλαγή αεροτομής στον Leclerc.

To SC αποχώρησε στο τέλος του 6ου γύρου, με τον Hamilton να φεύγει καθαρά και τον Vettel να επιτίθεται στον Verstappen, o οποίος δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για το συμβάν με τον Raikkonen.

Φτάνοντας στη στροφή Spoon, o Vettel είχε εξαιρετικό μομέντουμ και πήρε το μεγάλο ρίσκο να βουτήξει στην εσωτερική του Verstappen. O Ολλανδός άφησε χώρο όμως ο Vettel είχε υπερβολική ταχύτητα και οι δύο είχαν επαφή. Ο Vettel έπεσε στη τελευταία θέση έπειτα από τη κίνηση απελπισίας και έκανε τον αγώνα του ακόμα πιο δύσκολο. Από την 19η θέση, κατάφερε να περάσει τους Vandoorne και Ericsson, ενώ δεν θα ήταν απίθανο αν έπαιρνε ποινή. Στη συνέχεια, έστω και με τη πληγωμένη του Ferrari, ξεκίνησε να σκαρφαλώνει μία μία τις θέσεις.

Ο Ricciardo πέρασε τις δύο RP Force India, τον Gasly και τον Grosjean, ήταν πλέον στην 5η θέση και έκοβε πολύ χρόνο από τον Raikkonen που είχε επίσης πληγωμένο μονοθέσιο. Την ίδια στιγμή, ο Hamilton παραπονέθηκε και πάλι για προβλήματα στον κινητήρα του, με τον Bottas να είναι 3.8s πίσω του.

Η Ferrari έφερε τον Raikkonen για αλλαγή ελαστικών και πέρασε στη medium γόμα, βγάζοντας τον στη 10η θέση, ενώ ο Vettel ήταν 13ος. Ο Φινλανδός έπρεπε να καλύψει τη διαφορά τόσο από τον Verstappen, ο οποίος είχε και ποινή 5s στο pit-stop του. Η Red Bull έφερε τον Ολλανδό για την soft γόμα στον 22ο γύρο και βγήκε ακριβώς μπροστά από τον οδηγό της Ferrari. Αυτό ενεργοποίησε τους οδηγούς της Mercedes, οι οποίοι είχαν τη soft γόμα και δεν αποκλείεται να έμπαιναν νωρίτερα.

Κάτι που έγινε, με την Mercedes να δίνει προτεραιότητα στον Bottas, ενώ ο Hamilton έκανε ταχύτερο γύρο και πέρασε στη medium γόμα. Ο Ricciardo μπήκε κι εκείνος στα pit και βγήκε μπροστά από τον Raikkonen, με τον αγώνα της Ferrari να γίνεται ακόμα πιο δύσκολος. Ο Hamilton μπήκε στον επόμενο γύρο για την medium επίσης και βγήκε άνετα στην 1η θέση.

Όμως, στον επόμενο γύρο παραπονέθηκε πως δεν παίρνει ισχύ από τον κινητήρα, με την οδηγησιμότητα, όπως και οι αλλαγές ταχυτήτων τον δυσκόλευαν πολύ. Ο ρυθμός του αντίθετα, ήταν πολύ καλύτερος από τον Bottas. Η διαφορά τους τον 28ο γύρο ήταν πλέον στα 5.4s, ενώ ο Verstappen ήταν άλλα 10s πίσω. Η Ferrari την ίδια στιγμή είχε φέρει τον Vettel για αλλαγή ελαστικών στη soft γόμα και τον έβγαλε στην 16η θέση. Με pit-stop άλλων και με προσπεράσματα, έφτασε πίσω πό τον Grosjean και δεν δυσκολεύτηκε να βρεθεί στην 6η θέση και πάλι.

Ο ρυθμός της Mercedes δεν ήταν ιδανικός, με τον Verstappen να κόβει στ μισό την απόσταση από τον Bottas στον 36ο γύρο, κάνοντας τη μάλιστα 4.4s στον επόμενο. Ο Raikkonen δεν είχε καμία ελπίδα στην 5η θέση, 7.4s μακριά από τον Ricciardo, ενώ ο Vettel ήταν 40s πίσω του.

Γρήγορα γρήγορα είχαμε δύο εγκαταλείψεις των Hulkenberg και Leclerc, με τον δεύτερο να έχει και έξοδο μετά τη πρώτη Degner. To Virtual Safety Car έκανε την εμφάνιση του. Στην Mercedes ήταν έτοιμοι να μπουν για αλλαγή ελαστικών σε περίπτωση που έκανε το ίδιο η Red Bull, όμως δεν έγινε κάτι τέτοιο. Η διαφορά του Bottas όμως από τον Verstappen ήταν κάτω από 1 δευτερόλεπτο. Ο Φινλανδός έκανε λάθος στη στροφή 10 και επέτρεψε στον Verstappen να κολλήσει πίσω του.

Η Mercedes φάνηκε να έχει άσσους στο μανίκι της, με τον Hamilton να κάνει ταχύτερο γύρο, ανοίγοντας τη διαφορά στα 11.3s μέχρι τον 48ο γύρο, ενώ ο Bottas άνοιξε λίγο τη διαφορά μέχρι να κάνει λάθος και να φέρει και πάλι τον Verstappen σε DRS, δίχως όμως αποτέλεσμα.

Ο Hamilton όμως ήταν και πάλι αυτός που χαμογέλασε και παίρνοντας ακόμα μια νίκη έφτασε στις 71 στη καριέρα του, με τις θέσεις πίσω του να μην αλλάζουν.

Αποτελέσματα Αγώνα