Twitter Facebook
Home » F1 » GP Ισπανίας Race: Απόλυτη κυριαρχία Hamilton και 1-2 η Mercedes

GP Ισπανίας Race: Απόλυτη κυριαρχία Hamilton και 1-2 η Mercedes

O Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του πέμπτου αγώνα της χρονιάς στη πίστα της Βαρκελώνης, με μία καταπληκτική εμφάνιση.

Ο Βρετανός ξεκίνησε από την 1η θέση και για 66 γύρους ήταν στο όριο και ήταν κυριολεκτικά ανίκητος σήμερα. Άφησε αμέσως πίσω του τον Sebastian Vettel, δεν κοίταξε ποτέ πίσω και πήρε τη δεύτερη σερί νίκη του και αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία οδηγών. Τρομερή εμφάνιση από τον πρωταθλητή που δεν έδειξε να απειλείται σε κανένα σημείο του αγώνα. Ο Valtteri Bottas βρέθηκε στη 2η θέση και έκανε το 1-2 για την Mercedes, με τον Φινλανδό να επανέρχεται στα καλά αποτελέσματα μετά τα όσα έγιναν στο Αζερμπαϊτζάν. Μπορεί να τον πέρασε ο Vettel στην εκκίνηση, αλλά η στρατηγική της ομάδας του ήταν καλύτερη. Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε το βάθρο των νικητών, με τον Ολλανδό να επωφελείται από τη λάθος στρατηγική της Ferrari και παρά τη πληγωμένη εμπρός αεροτομή, κράτησε το κόκκινο μονοθέσιο πίσω του για να πάρει το πρώτο του φετινό βάθρο και επιτέλους ένα καλό αποτέλεσμα.

Ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην 4η θέση της κατάταξης, με τον Γερμανό να ακολουθεί την λάθος στρατηγική μαζί με την ομάδα του και αντί για την 2η θέση, πήρε την 4η και έχασε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Η διαφορά ανέβηκε στους 17 βαθμούς, με μια ακόμα αμφιλεγόμενη απόφαση στρατηγικής. Ο Daniel Ricciardo έμεινε στην 5η θέση κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα, αλλά πήρε τον ταχύτερο γύρο.

Best of the Rest ήταν ο Kevin Magnussen στο καλύτερο φετινό αποτέλεσμα του ίδιου και της Haas στην 6η θέση, παίρνοντας πολύ σημαντικούς βαθμούς. Ακολούθησαν οι δύο τοπικοί ήρωες, με τον Carlos Sainz στην 7η για την Renault και τον Fernando Alonso στην 8η για την McLaren, παρά την κακή του εκκίνηση. Ο Sergio Perez έκανε έναν πολύ καλό αγώνα και ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 9η θέση, ενώ τη 10άδα έκλεισε ο Charles Leclerc με μια ακόμα εξαιρετική εμφάνιση για τον Μονεγάσκο.

O Αγώνας

Στην εκκίνση, ο Hamilton πετάχρηκε καλύτερα από όλους και πίσω του οι Vettel και Bottas έδιναν μάχη και ο οδηγός της Ferrari πέρασε στην 2η θέση στην πρώτη στροφή, ενώ πίσω δεν άλλαξαν οι θέσεις. Ο Alonso έχασε θέσεις και μετά ακολούθησε στη στροφή 3 το χάος.

Ο Grosjean έχασε μόνος του τον έλεγχο, με τον Alonso να τον αποφεύγει από την εξωτερική. Ο Γάλλος έμεινε στο γκάζι και έβγαλε έναν τεράστικο καπνό, με τους Hulkenberg και Gasly να μην μπορούν να τον αποφύγουν και να συγκρούονται μαζί του. Το Safety Car βγήκε στη πίστα όπως ήταν λογικό μέχρι να απομακρυνθούν τα μονοθέσια.

Η 10άδα σε εκείνο το σημείο, είχε ως εξής: Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkonen, Verstappen, Ricciardo, Magnussen, Sainz, Leclerc & Ocon.

To SC αποχώρησε στο τέλος του 6ου γύρου, με τον Hamilton να δημιουργεί μια διαφορά ασφαλείας. Ο Sainz επιτέθηκε στον Magnussen χωρίς όμως να μπορεί να τον περάσει, όμως ο Alonso ανέβηκε στη 10η θέση, καθώς πέρασε τον Ocon στη στροφή 3 από την εξωτερική.

Ο Hamilton ήταν καταιγιστικός στα πρώτα περάσματα σε καθαρή πίστα φτιάχνοντας μια διαφορά στα 4.1s από τον Vettel μέχρι τον 11ο γύρο, με τον Bottas να αρχίζει να πλησιάζει τον Γερμανό σιγά σιγά. Ο Raikkonen πιο πίσω έχανε ρυθμό και δεν μπορούσε να ακολουθήσει τους τρεις πρώτους. Πιο πίσω, ο Alonso άρχισε να χάνει απόδοση από την super-soft γόμα, την οποία μόνο εκείνος είχε σε εκείνο το σημείο, με τον Ισπανό να ελπίζει μόνο σε βροχή.

Στον 18ο γύρο, η Ferrari έφερεστα pit τον Vettel σε μια αλλαγή στρατηγικής, με τον Γερμανό να βγαίνει πίσω από τον Magnussen στην 7η θέση. Στην Mercedes δεν απάντησαν με τον Bottas, ενώ ο Hamilton έδειχνε να έχει φοβερό ρυθμό και έκανε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο.

Η Mercedes τράβηξε τελικά τον Φινλανψό στα pit στον 20ο γύρο, με τους μηχανικούς να μην κάνουν το καλό pit-stop και στην έξοδο o Vettel έμεινε μπροστά του και αφού πέρασαν τον Magnussen έμειναν στις θέσεις 5 και 6.

Μπροστά ο Hamilton ήταν σε δικό του πλανήτη, γράφοντας ίδιους χρόνους με τους Vettel και Bottas και είχε διαφορά 17.1s από τον Raikkonen μετά από 23 γύρους. Όμως, η απειλή της βροχής ήταν ακόμα έντονη, με τους οδηγούς να αναρωτιούνται αν θα βρέξει στον αγώνα.

Όμως, στον 25ο γύρο, ο Raikkonen αντιμετώπισε δια δεύτερη φορά μέσα στο τριήμερο μηχανικό πρόβλημα και οδηγήθηκε στη δεύτερη εγκατάλειψη της σεζόν. Στον ίδιο γύρο, η Mercedes έφερε τον Hamilton για την medium γόμα ελαστικών και βγήκε ανάμεσα τις δύο Red Bull, με τον Verstappen να οδηγεί πλέον τον αγώνα.

Ο Βρετανός δεν επιτέθηκε αμέσως στον οδηγό της Red Bull, καθώς είχε τον Vettel στα 12s και περίμενε μέχρι οι δύο Red Bull να μπουν για το δικό τους pit-stop κι έτσι κι έγινε. H διαφορά από τον Bottas στην 3η θέση ήταν σχεδόν στα 2s και δεν έδειχνε να απειλείται. Η μεγάλη μάχη ήταν μεταξύ των Sainz, Leclerc και Alonso, με τον οδηγό της McLaren να μην μπορεί να βρει τρόπο να περάσει αυτόν της Sauber.

O αγώνας έμεινε στάσιμος για αρκετούς γύρους, με καμία θέση να μην αλλάζει. Όμως, το Virtual Safety Car βγήκε όταν ο Ocon εγκατέλειψε κι εκείνος με τη σειρά του απόμηχανικό πρόβλημα.

Αυτό ανακάτεψε τη στρατηγική, με την Ferrari να φέρνει τον Vettel για αλλαγή ελαστικών στην medium γόμα και πάλι στον 40ο γύρο. Όμως το pit-stop της Ferrari δεν ήταν πολύ γρήγορο και ο Γερμανός βγήκε πίσω από τον Verstappen.

O Ολλανδός της Red Bull για ακόμα έναν αγώνα είχε επαφή, καθώς όταν τελείωνε το VSC ακούμπησε με τον Sirotkin και έσπασε το endplate της εμπρός αεροτομής του. Όμως, δεν μπήκε στα pit, καθώς είχε το track position έναντι του Vettel και θα έδινε μεγάλη μάχη για το βάθρο. Ο Alonso έδειξε και πάλι ψυχταιμία και ταχύτητα και αμέσως μόλις έφυγε το VSC προσπέρασε τον Leclerc για την 8η θέση, ενώ στην 10η είχε βρεθεί ο Perez.

Η 6η εγκατάλειψη του αγώνα ήρθε στον 47ο γύρο, με τον Vandoorne να σταματάει στην έξοδο του pit-lane με μηχανικό πρόβλημα.

Στην Ferrari για την ώρα έδειχναν να έχουν κάνει τη λάθος επιλογή, καθώς ο Vettel δεν μπορούσε να πλησιάσει τον οδηγό της Red Bull, με τον Bottas να είναι 10s πιο μπροστά.

Ο Hamilton ήταν σε δικό του ρυθμό και είχε φτάσει τη διαφορά από τον teammate του στα 17.6s με 14 γύρους να απομένουν και έδειχνε να έχει τον απόλυτο έλεγχο.

Η κατάσταση στη πίστα δεν έδειχνε να αλλάζει, με τον Ricciardo να είναι εκείνος που πίεζε και έκανε τον ταχύτερο γύρο. Ο Verstappen είχε μειώσει τη διαφορά στα 6.5s από τον Bottas αλλά ο Hamilton είχε φτάσει ήδη στον τελευταίο γύρο.

Ο Βρετανός πήρε τη καρό σημαία από την 1η θέση, κέρδισε για δεύτερη συνεχόμενη φορά με μια τρομερή και επιβλητική εμφάνιση. Ο Bottas τερμάτισε στην 2η θέση, ενώ ο Verstappen ολοκλήρωσε το βάθρο των νικητών.

Αποτελέσματα Αγώνα