Twitter Facebook
Home » F1 » GP Κίνας FP1: Ξεκίνησε δυναμικά ο Hamilton

GP Κίνας FP1: Ξεκίνησε δυναμικά ο Hamilton

O Lewis Hamilton βρέθηκε στη κορυφή των χρόνων στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Shanghai, δείχνοντας από νωρίς πως θέλει τη νίκη.

Ο Βρετανός από τη πρώτη στιγμή που πάτησε πίστα βρήκε ρυθμό και κινήθηκε ταχύτερα όλων. Τελικά, σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:33.999 και χρησιμοποίησε τη soft (κίτρινη) γόμα ελαστικών στη προσπάθειά του. Η διαφορά του από τον 2ο ήταν στα 0.359s, με τον Kimi Raikkonen να καταλαμβάνει τη θέση αυτή για την Ferrari. O Φινλανδός χρησιμοποίησε την ultra-soft γόμα, δείχνοντας παράλληλα τη δυναμική της Mercedes στα πρώτα στάδια του τριημέρου. Ο Valtteri Bottas ολοκλήρωσε την πρώτη 3άδα, όμως ήταν 0.458s πίσω από τον teammate του με την ίδια γόμα.

Οι δύο Red Bull ακολούθησαν στις θέσεις 4 και 5, με τον Daniel Ricciardo μπροστά από τον Max Verstappen. Και οι δυο τους, χρησιμοποίησαν την ultra-soft γόμα και άφησαν στην 6η θέση τον Sebastian Vettel. O Γερμανός ήταν 0.862s πίσω από τον Hamilton, έχοντας την ίδια γόμα, δημιουργώντας τα πρώτα ερωτηματικά.

Οι ομάδες προσπάθησαν από νωρίς να βρουν τα πατήματά τους, καθώς υπάρχει πρόβλεψη για βροχή μες την ημέρα και τα τριήμερο, ενώ και η ένταση του ανέμου ήταν έντονη.

Λίγα συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε από το FP1, καθώς οι ομάδες λειτουργούν με πολλά καύσιμα και δεν δείχνουν από νωρίς την απόλυτη δυναμική τους.

Στη μάχη της 10άδας, οι δύο Haas και οι δύο Renault ξεχώρισαν, ενώ κοντά δείχνουν να είναι Toro Rosso και McLaren.

To FP1

Οι καιρικές συνθήκες στην αρχή της διαδικασίας δεν ήταν ιδανικές για ομάδες και οδηγούς. Μπορεί να είχε αρκετή συννεφιά, όμως η ένταση του ανέμου ήταν αρκετά δυνατή.

Με το που ξεκίνησε η διαδικασία, 15 μονοθέσια είχαν βγει στα 3 πρώτα λεπτά. Αυτό μαρτυρούσε το γεγονός πως οι ομάδες βιαζόντουσαν ώστε να ξεκινήσουν από νωρίς τα προγράμματά τους.

Ο πρώτος οδηγός που συμπλήρωσε χρονομετρημένη προσπάθεια ήταν ο Lance Stroll. O οδηγός της Williams σημείωσε το 1:42.648, μόλις στα πρώτα 10 λεπτά, ενώ οι υπόλοιποι ήταν σε διαδικασία installation laps. Όμως δεν έμεινε για πολύ εκεί, καθώς ο Alonso έγραψε το 1:38.765 με την soft γόμα και ξεπέρασε τον Καναδό.

Ο ταχύτερος χρόνος έπεσε περισσότερο, όταν ο Raikkonen με τη μέση γόμα κατέβασε 1.1, στο 1:37.651.

Οι ομάδες είχαν δώσει εντολή στους οδηγούς τους να πιέσουν στα πρώτα στάδια, και λόγος να είναι απλός. Με την ένταση του ανέμου που επικρατούσε, η ιδανική αεροδυναμική ρύθμιση των μονοθεσίων, γινόταν πολύ πιο σημαντική για τα πρώτα στάδια του τριημέρου. Επιπλέον, η πρόβλεψη για βροχή ήταν σε υψηλά επίπεδα, οπότε όσα περισσότερα δεδομένα, τόσο το καλύτερο.

Σε εκείνο το σημείο, ο Verstappen είχε περάσει στη κορυφή με τη μέση γόμα και χρόνο στο 1:37.539, για να έρθει ο teammate του και να βελτιώσει για 0.013s.

Η πίστα άρχισε να βελτιώνεται σχετικά γρήγορα και σε συνδυασμό του ότι πίεζαν οι οδηγοί, οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν όλο και περισσότερο.

Ο Hamilton με τη soft γόμα έγραψε το 1:35.218, ενώ ο Vettel με την ίδια γομα ήταν 1.168 και ο Bottas 3ος, άλλο 0.1s πίσω. Ο Βρετανός δεν σταμάτησε εκεί και βελτίωσε στο 1:34.962 στον δεύτερο γρήγορο γύρο. Ο Bottas ανέβηκε στη 2η θέση, 0.7s πίσω από τον teammate του, ενώ η Ferrari έκανε δοκιμές στα pit-stop.

Ο Φινλανδός βελτίωσε κι άλλο τον χρόνο του στο 1:35.186, ενώ οι δύο Red Bull είχαν φτάσει με τη medium γόμα 0.7s πίσω από τα ασημί βέλη. Στα 40 λεπτά, οι οδηγοί είχαν επιστρέψει στα pit, καθώς οι ομάδες έπρεπε να επιστρέψουν τα πρώτα σετ ελαστικών στη Pirelli.

Μπαίνοντας στο δεύτερο μισό της διαδικασίας, ο Alonso ήταν ο πρώτος που βγήκε με την ultra-soft γόμα και ανέβηκε στην 5η θέση, 1s πίσω από τον Hamilton.

Όμως  Βρετανός με νέο σετ της soft γόμας ήταν εντυπωσιακά γρήγορος και έγραψε το 1:33.999 για να αφήσει στη 2η θέση τον Ricciardo κατά 0.5s και τη ultra-soft γόμα. Ο Bottas έμεινε 3ος, ενώ στην 4η θέση ανέβηκε ο Sebastian Vettel, μπροστά από τον Sainz.

O Verstappen στο τέλος του out-lap του είχε μια έξοδο και πλήγωσε τα ελαστικά του. Όμως κατάφερε να γράψει χρόνο και να είναι 0.6s πιο αργός με την ultra-soft. O Raikkonen ήταν ο τελευταίος από τους κορυφαίους συνδυασμούς όπου έγραψε χρόνο και με την ultra-soft ήταν 0.4s αρχικά πιο αργός από τον Hamilton και στον δεύτερο γύρο του ήταν 0.359s πίσω του.

Haas και Renault έδιναν τη μάχη της 10άδας, με τον Magnussen να είναι στην 7η θέση, τον Sainz στην 8η, ο Grosjean ήταν 9ος και 10ος ο Hulkenberg.

Μπαίνοντας στα τελευταία λεπτά, οι ομάδες επέλεξαν να βάλουν αρκετά καύσιμα στα μονοθέσια τους για να πάρουν τα πρώτα δείγματα του ρυθμού αγώνα και της φθοράς των ελαστικών.

Το FP2 αν διεξαχθεί υπό κανονικές συνθήκες, τότε θα δούμε ακόμα περισσότερα και θα έχουμε καλύτερη εικόνα για τη δυναμική των ομάδων.

Αποτελέσματα FP1