Twitter Facebook
Home » F1 » GP Κίνας Race: Πανάξιος νικητής ο Ricciardo σε έναν δραματικό αγώνα

GP Κίνας Race: Πανάξιος νικητής ο Ricciardo σε έναν δραματικό αγώνα

Ο Daniel Ricciardo ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Κίνας, το οποίο είχε πάμπολλες ανατροπές, όντας ο πιο εντυπωσιακός μέχρι στιγμής για το 2018.

Ο Αυστραλός ήταν στην 6η θέση στα πρώτα στάδια του αγώνα και δεν είχε τίποτα να χάσει στη συνέχεια. Όμως το Safety Car και το ρίσκο της Red Bull για να βάλει τους οδηγούς της στα pit για την soft γόμα απέδωσε με το παραπάνω. Ο Αυστραλός ήταν εντυπωσιακός στα προσπεράσματα που έκανε, με το καλύτερο να το φυλάει για το τέλος στον Bottas στη στροφή 4. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Αυστραλού μετά το Μπακού το 2017 και σε αντίθεση με τον teammate του, έχει κάνει ένα τρομερό ξεκίνημα, με την η του νίκη στη καριέρα του και την πρώτη φετινή της Red Bull. Στην 2η θέση τερμάτισε ο Valtteri Bottas με την Mercedes, o οποίος ήταν ο μεγάλος κερδισμένος στα pit-stop, όμως στο τέλος δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Ricciardo. Όμως έπαιξε εντυπωσιακή άμυνα στον Kimi Raikkonen, o οποίος τερμάτισε στη 3η θέση. Ο Φινλανδός ήταν το πειραματόζωο της Ferrari στη στρατηγική για ακόμα μια φορά, όμως εκμεταλλεύτηκε την επαφή των Vettel και Verstappen για να πάρει τη τελευταία θέση του βάθρου.

Ο Lewis Hamilton ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 4η θέση και έμεινε εκτός βάθρου. Ο Βρετανός είχε τη διαχείρηση των ελαστικών να κάνει, όμως η εμφάνιση που έκανε σίγουρα δεν ήταν αυτή που περίμενε ο ίδιος. Ο Maz Verstappen ήταν στη 5η θέση μετά και τη ποινή 10s για την επαφή με τον Sebastian Vettel. Το μόνο θετικό για τον Hamilton, είναι το γεγονός πως μείωσε τη διαφορά στους 9 στο πρωτάθλημα.

O Nico Hulkenberg πήρε μια πολύ καλή 7η θέση μπροστά από τον Fernando Alonso, ο οποίος για τρίτο σερί αγώνα τερμάτισε σε θέση βαθμών.

Ο Sebastian Vettel σίγουρα θα πρέπει να νιώθει αδικημένος με την 8η θέση, έχοντας εκκινήσει από την pole position. Ανατροπή σκηνικών σε σχέση με χθες, όμως οι 4 βαθμοί μπορεί να αποδειχθούν πολύτιμοι στη συνέχεια.

Oι Carlos Sainz και Kevin Magnussen συμπλήρωσαν τη 10άδα, σε ένα πολύ εντυπωσιακό πρωτάθλημα , από όλες τις απόψεις.

Ο Αγώνας

Στην εκκίνηση, O Vettel πετάχτηκε καλά, όμως ο Raikkonen ήταν δίπλα του και ο Γερμανός αναγκάστηκε να κλείσει τον teammate του ο οποίος έχασε τη θέση του από τον Bottas. Ο Hamilton θέλησε να περάσει κι εκείνος, όμως κλείστηκε και έχασε από τον Verstappen, ο οποίος επιτέθηκε στη στροφή 4 και πέρασε στη 3η θέση.

Ο Ricciardo είχε παραμείνει στην 6η θέση ενώ οι δύο Renault είχαν βρεθεί μπροστά από τις δύο Haas. Μεγάλος κερδισμένος στην εκκίνηση ήταν ο Stroll, που ανέβηκε στην 12η θέση, ενώ δύο θέσεις είχε κερδίσει και ο Alonso που ανέβηκε 11ος.

Τα πράγματα ηρέμισαν σε εκείνο το σημείο, με τις διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς να ανοίγουν, ειδικά στις πρώτες θέσεις. Ο Vettel ανέβασε αμέσως τη διαφορά στα 2.5s από τον Bottas, ενώ ο Verstappen έχανε συνεχώς όσο περνούσαν οι γύροι. Όμως ο Raikkonen δεν μπορούσε να τον πλησιάσει και η μεταξύ τους διαφορά ήταν πάνω από τα 2s.

Μέχρι τον 12ο γύρο, ο Ocon είχε περάσει τον Stroll και ο Vandoorne τον Sirotkin, ενώ πρώτος στα pit μπήκε ο Hartley για να βάλει τη medium γόμα. Ακολούθησαν οι δύο Force India και οι δύο Renault.

Στον 18ο γύρο μπήκαν και οι δύο Red Bull, βάζοντας τη medium γόμα ελαστικών. Αυτό ενεργοποίησε τη στρατηγική της Mercedes βάζοντας τον Hamilton στον 19ο και τον Hamilton στον 20ο, με τις δύο Ferrari να μένουν έξω.

Όχι όμως για πολύ, καθώς ο Vetttel ακολούθησε έναν γύρο μετά και βγήκε πίσω από τον Bottas και το undercut λειτούργησε αποτελεσματικά. Ο Raikkonen είχε μείνει έξω σε εκείνο το σημείο και είχε σίγουρα χαμένη τη θέση από τον Hamilton, αλλά και τον Ricciardo.

Στον 26ο γύρο, ο Bottas είχε φτάσει πίσω από τον Raikkonen, με τον Vettel να καραδωκεί. Ο οδηγός της Mercedes όμως πέρασε στον επόμενο γύρο μετά τη στροφή 3, με τον συμπατριώτη του να αφήνει τον Γερμανό να περάσει αμέσως.

Τελικά στη Ferrari αποφάσισαν πως έπρεπε να μπει στα pit o Kimi, με τον Alonso να είναι ο μόνος που δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών, όντας στην 7η θέση. Τελικά όμως, μπήκε στον 30ο γύρο και βγήκε στη 13η θέση.

Την ίδια στιγμή, ο Gasly έσπασε τον πιο σημαντικό άγραφο κανόνα της F1, καθώς στη στροφή 14 εμβόλισε τον teammate του, Brendon Hartley, αφήνοντας πολλά θραύσματα στη πίστα. Αυτό, ανάγκασε τους υπεύθυνους του αγώνα να βγάλουν το Safety Car και ο αγώνας άλλαξε ριζικά.

Η Red Bull έφερε στα pit και τους δύο οδηγούς της, βάζοντας τη soft γόμα ελαστικών, με 23 γύρους να απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα.

Ο Bottas ήταν στη 1η θέση, με τον Vettel πίσω του και τον Hamilton στη 3η θέση, μπροστά από τον Verstappen που είχε το νέο σετ soft γόμας. Ο Raikkonen είχε ανέβει 5ος, ενώ ο Ricciardo ήταν στην 6η θέση. Τη 10άδα έκλειναν σε εκείνο το σημείο οι Magnussen, Hulkenberg, Grosjean και Alonso.

O αγώνας συνεχίστηκε στον 36ο γύρο, με τον Bottas να παίρνει μια διαφορά από τον Vettel και τον Hamilton να είναι πολύ κοντά του. Ο Alonso κέρδισε μια θέση όταν πέρασε τον Grosjean και ανέβηκε 9ος.

Ο Ricciardo επιτέθηκε και στον 37ο γύρο πέρασε στη πίσω ευθεία τον Raikkonen, ανεβαίνοντας στη 5η θέση. Ο Hamilton ήταν οριακά εκτός DRS από τον Vettel, ενώ ο Verstappen ήταν 0.5s πίσω του. Ο Ολλανδος επιτέθηκε στη στροφή 5 από την εξωτερική, όμως το παράκανε και βγήκε εκτός πίστας, χάνοντας τη θέση του από τον teammate του.

Ο Ricciardo τώρα, είχε φτάσει τον Hamilton και στη στροφή 14 βούτηξε στην εσωτερική και με ένα ακόμα εντυπωσιακό προσπέρασμα ανέβηκε στη 3η θέση. Ο Verstappen είχε κολλήσει ξανά πίσω από τον Hamilton και στον 42ο γύρο επιτέθηκε και προσπέρασε στη στροφή 4.

Λίγο αργότερα στον ίδιο γύρο, ο Ricciardo ήταν στο DRS του Vettel και με σχετική ευκολία ανέβηκε στη 2η θέση, με τη νίκη να είναι πιο κοντά από ποτέ. Το δράμα όμως δεν είχε σταματιμό.

Ο Verstappen κόλλησε μετά από έναν γύρο πίσω από τον Vettel. Στη στροφή 14, ο Vettel πήγε λίγο ανοικτά, ο Ολλανδός είδε την ευκαιρία αλλά δεν είχε χώρο, με τους δύο να έχουν επαφή. Ο Hamilton για να μην πέσει πάνω τους βγήκε εκτός πίστας και έχασε τη θέση από τον Riakkonen, o οποίος από το πουθενά κέρδισε 3 θέσεις. Ο Verstappen έμεινε στην 5η θέση, ενώ ο Vettel δέχθηκε προσπέρασμα και από τον Hulkenberg και έπεσε στην 7η θέση.

Μπαίνοντας στους τελευταίους γύρους, ο Raikkonen πλησίαζε τον Bottas για τη μάχη της 2ης θέσης, ενώ ο Verstappen δέχθηκε 10s ποινή στον χρόνο του και πέρασε τον Hamilton, ξεκινώντας το κυνήγι των δύο πρώτων. Ο Vettel είχε ξεκάθαρα πληγωμένο μονοθέσιο και δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Hulkenberg, με τον Alonso να τον πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς.

O Raikkonen δεν μπορούσε να βρει τρόπο να περάσει τον Bottas, όμως ο Alonso είχε φτάσει τον Vettel και στη στροφή 3, με “τσαμπουκά” ανέβηκε στην 7η θέση.

Ο Ricciardo είχε μια άνετη διαφορά μέχρι το τέλος και πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στη 1η θέση, παίρνοντας μια μεγάλη νίκη, έχοντας κάνει τη καλύτερη οδήγηση της ημέρας. Ο Bottas κράτησε πίσω του τον Raikkonen για το βάθρο, ενώ ο Verstappen πήρε την 5η θέση, με τον Hamilton να είναι 4ος μετά τη ποινή του Ολλανδού.

Ο Vettel παραλίγο να χάσει τη θέση από τον Sainz, όμως κατάφερε να πάρει τελικά την 8η θέση.

Αποτελέσματα Αγώνα