Twitter Facebook
Home » F1 » GP Ρωσίας Race: Θρίαμβος Hamilton στο κάζο της Ferrari

GP Ρωσίας Race: Θρίαμβος Hamilton στο κάζο της Ferrari

O Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ρωσίας στη πίστα του Sochi, επιστρέφοντας μετά από τέσσερις αγώνες στη κορυφή για τη Mercedes.

O Βρετανός έκανε μια καλή εκκίνηση αλλά έπεσε πίσω από τις δύο Ferrari, όμως το πρώτο του stint ήταν πολύ γρήγορο και παρά τη πιο αργή γόμα έμεινε κοντά στα κόκκινα μονοθέσια. Η στρατηγική της ομάδας του δούλεψε άψογα, όταν ο Sebastian Vettel εγκατέλειψε και βγήκε το VSC και έφτιαξε τον αγώνα του βγαίνοντας από τα pit στη κορυφή όπου έμεινε μέχρι τέλους και με τον ταχύτερο γύρο πήρε 26 βαθμούς και είναι όλο και πιο κοντά στον 6ο του παγκόσμιο Τίτλο. Η νίκη αυτή ήταν άκρως σημαντική, δείχνοντας πως η Mercedes μπορεί να κερδίσει ακόμα και διατήρησε το απόλυτο στη Ρωσία που έχει η Mercedes στη πίστα αυτή. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Valtteri Bottas με τη Mercedes να ολοκληρώνει το 1-2 σε μια ημέρα που εξελίχθηκε τέλεια για τους ίδιους, με μάξιμουμ βαθμούς. Ο Φινλανδός έκανε αυτό που έπρεπε και αμύνθηκε σωστά και πήρε 18 βαθμούς. Στη 3η θέση ολοκλήρωσε ο Charles Leclerc με τη Ferrari να βλέπει το 1-2 να χάνεται. Ο Μονεγάσκος έχασε τη 1η θέση στην εκκίνηση, αλλά η ομάδα τον ευνόησε στη στρατηγική για να περάσει τον teammate του, αλλά στο τέλος μικρή σημασία είχε. Δίχως όμως την ομάδα δεν κατάφερε να περάσει τις Mercedes και ούτε κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο γύρο.

Ο Max Verstappen πήρε το μέγιστο σήμερα με τη 4η θέση μπροστά από τον teammate του που ισοφάρισε το καλύτερο πλασάρισμά του. Ο Carlos Sainz πήρε την 6η θέση ως Best of the Rest κάνοντας ακόμα έναν εντυπωσιακό αγώνα μπροστά από τον Sergio Perez, τον Lando Norris, τον Kevin Magnussen που είχε ποινή 5s στο τέλος και τη 10άδα έκλεισε ο Nico Hulkenberg.

Οι δύο Alfa Romeo και οι δύο Toro Rosso έμειναν εκτός 10άδας, με τον άνθρωπο που άξιζε κάτι παραπάνω να είναι ο Vettel. O Γερμανός πήρε τη 1η θέση στην εκκίνηση και έδειξε να είναι ταχύτερος όλων μέχρι τα pit-stop. H ομάδα του τον έβγαλε πίσω από τον Leclerc μέσω της στρατηγικής να τον αφήσουν παραπάνω γύρους έξω και ένα πρόβλημα στο MGU-K τον έθεσε εκτός αγώνα, βγάζοντας το VSC που έδωσε την ευκαιρία στη Mercedes να βγάλει τον Hamilton στη 1η θέση. Η Williams είχε τη πρώτη διπλή εγκατάλειψη της φέτος.

O Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Hamilton είχε ένα καλό πέταγμα, αλλά ο Vettel έκανε ακόμα καλύτερη και αμέσως ήταν δίπλα του. Στη συνέχεια μπήκε στο slipstream του Leclerc και βγήκε στην εσωτερική του, με τις δύο McLaren ανάμεσα στις δύο Mercedes. O Hamilton είχε την εσωτερική και έμεινε στη 3η θέση κάνοντας μια γενναία βουτιά, με τον Sainz στη 4η θέση και τον Bottas πίσω με τον Norris στην 6η.

Ο Vettel είχε πάρει τη 1η θέση από τον Leclerc και στη στροφή 4 είχαμε επαφή ανάμεσα σε Giovinazzi, Ricciardo και Grosjean, με τον πρώτο να βγαίνει αλώβητος, ο Ricciardo είχε κλατάρισμα πίσω αριστερά και ο τελευταίος κατέληξε στον τοίχο. Από το replay φάνηκε πως ο οδηγός της Alfa Romeo έγινε σάντουιτς τη στιγμή όπου με τον Αυστραλό μπήκαν στην εσωτερική του οδηγού της Haas. Ως αποτέλεσμα είχαμε Safety Car, με τη κατάταξη να έχει ως εξής: Vettel, Leclerc, Hamilton, Sainz, Bottas, Norris, Perez, Verstappen, Hulkenberg και Magnussen.

Επιπλέον ο Raikkonen έκανε άκυρη εκκίνηση σε ένα πολύ κακό τριήμερο για τον ίδιο, με το SC να αποχωρεί στο τέλος του 3ου γύρου.

Ο Vettel έφτιαξε αμέσως διαφορά δευτερολέπτου, με τον Magnussen να περνά τον Hulkenberg και ο Verstappen επιτέθηκε στον Perez που είχε αμυντικές διαθέσεις. Για τη Ferrari ήταν ένα ονειρεμένο σενάριο, με τη φιλοσοφία του αγώνα να είναι διαφορετική από τη Σιγκαπούρη.

O Bottas προσπέρασε τον Sainz για τη 4η θέση, με τη Ferrari να δίνει εντολή στον Vettel να αφήσει τον Leclerc να τον περάσει από τον 7ο γύρο κιόλας. Η διαφορά ήταν στο 1.5s, με τον Vettel να μην θέλει να τον αφήσει για την ώρα κάνοντας νέο ταχύτερο γύρο. Ο Hamilton ήταν 2.7s πίσω από τον Leclerc, με τον Bottas άλλα 7s πιο πίσω. Ο Verstappen πέρασε τον Perez και ήταν η σειρά του Norris να αμυνθεί. Όμως στον 11ο γύρο ήταν 23s από τη κορυφή, με τη 5η θέση να είναι για την ώρα το maximum που μπορεί.

Από τη Ferrari είχαν δώσει πολλές φορές εντολή στον Vettel, αλλά δεν έγινε ποτέ η αλλαγή, με την ομάδα να λέει πως θα γίνει αργότερα μέσα στον αγώνα. Ο Hamilton ήταν απειλή για την ώρα, όμως ήταν 3.3s πίσω από τον Leclerc, με τη soft γόμα στη Ferrari να αντέχει.

Στον 16ο γύρο ο Leclerc έκανε ταχύτερο γύρο για να απαντήσει άμεσα ο Hamilton και πλέον ήταν 2.9s και ο Vettel στα 3.5s. O Verstappen έπιασε τον Sainz με τον Hulkenberg να ανεβαίνει 8ος, μπροστά από τον Perez, με τον Magnussen να κρατά τον Stroll πίσω του και το τρενάκι των δύο Toro Rosso, και τον Albon.

O Verstappen πέρασε στον επόμενο, με τον Hulkenberg να έχει ένα καταστροφικό pit-stop στα 7.2s και βγήκε στη 17η θέση.

Οι δύο McLaren μπήκαν για αλλαγή ελαστικών και βγήκαν στις θέσεις 12 και 13 για να καλύψουν τον Hulkenberg, με τη Ferrari να παίρνει δράση. Ο Leclerc μπήκε στον 22ο γύρο κάνοντας undercut στον teammate του για τη medium γόμα. Ο Vettel δεν μπήκε στον επόμενο γύρο με τη Ferrari να επιχειρεί άραγε να κάνει την αλλαγή στα pit;

O Vettel μπήκε στο τέλος του 26ου γύρου και βγήκε πίσω από τον Leclerc στη 4η θέση, με την ομάδα μέσω στρατηγικής να ευνοεί τον Μονεγάσκο. Όμως στο γύρο εξόδου του, ο Vettel ντιμετώπισε κάποιου είδους πρόβλημα με το μονοθέσιο και σταμάτησε σε έξοδο διαφυγής, βάζοντας τέλος άδοξα στον αγώνα του.

Το Virtual Safety Car βγήκε και η Mercedes έφερε και τους δύο οδηγούς της για αλλαγή ελαστικών, με τον Hamilton να βγαίνει με τη soft γόμα μπροστά από τον Leclerc. Στον ίδιο γύρο, ο Russell αντιμετώπισε μάλλον αστοχία στα φρένα και έπεσε πάνω στον τοίχο, ευτυχώς με λίγα χιλιόμετρα και ως αποτέλεσμα το SC βγήκε στη πίστα για δεύτερη φορά. Στη Ferrari έφεραν τον Leclerc για εκ νέου αλλαγή ελαστικών στη soft γόμα για το τελευταίο μέρος του αγώνα, πέφτοντας στη 3η θέση και η Mercedes στο 1-2 πλέον.

Το SC αποχώρησε στον 32ο γύρο, με τον Hamilton να είναι μπροστά από τους Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz, Magnussen, Norris, Perez, Albon και Stroll.

O Leclerc ήθελε να επιτεθεί αμέσως στον Bottas με τη διαφορά τους να είναι πολύ μικρή και ο Hamilton άνοιγε τη διαφορά. Σε αυτό το σημείο ήταν παραπάνω από κρίσιμο ο Φινλανδός να βγάλει εκτός DRS τον Leclerc και για την ώρα δεν μπορούσε. Σε όλο τον αγώνα ο οδηγός της Mercedes δεν ήταν πουθενά και πλέον καλούνταν να αμυνθεί της τρομερά γρήγορης Ferrari με τη πολύ υψηλή τελική ταχύτητα. Ο Hamilton έκανε δύο σερί ταχύτερους γύρους και άνοιξε τη διαφορά στα 2.5s, με τον Leclerc πλέον στον 37ο γύρο να είναι εκτός DRS του Bottas. O Norris έχασε δύο θέσεις από Albon και Perez, με τον Hulkenberg να ανεβαίνει στη 10άδα.

Ο Leclerc προσπαθούσε να επιτεθεί, όμως έχανε αρκετά στο τελευταίο κομμάτι για να είναι σε θέση βολής. Επιπλέον υπήρχε και έντονη διαχείριση στο ERS τόσο από τη Mercedes αλλά και τη Ferrari, με τον Leclerc να είναι πλέον 5.1s πίσω από τον Hamilton. Στον αγώνα είχαμε 5 εγκαταλείψεις, με τον Kubica να φέρνει τη διπλή για την Williams.

Ο Leclerc δεν μπορούσε να φτάσει τον Bottas και ταυτόχρονα ο Albon πήρε τη 5η θέση. Ο Norris είχε τη πίεση του Hulkenberg όμως ήρθαν καλά νέα στα αυτιά του όταν ο Magnussen δέχθηκε 5s ποινής και είχε αρκετή διαφορά για να τον περάσει.

Ο Hamilton έκανε νέο ρεκόρ πίστας και διασφάλισε τους 26 βαθμούς, με τον Leclerc να επιχειρεί το ίδιο αλλά να μην μπορεί να είναι τόσο γρήγορος. Δεν απείλησε ποτέ τον Bottas, με τον Hamilton να περνά τη γραμμή του τερματισμού στη 1η θέση και να παίρνει τη πρώτη του νίκη μετά την Ουγγαρία με τη Mercedes να επιστρέφει στις νίκες.

Aποτελέσματα Αγώνα