Twitter Facebook
Home » F1 » Κοινή στρατηγική στη χρήση κινητήρων Renault και Honda

Κοινή στρατηγική στη χρήση κινητήρων Renault και Honda

Το όριο των τριών κινητήριων μονάδων ανά οδηγό, φαίνεται πως δεν θα ισχύσει για τις Renault & Honda, καθώς αναμένεται να επιλέξουν επιθετική στρατηγική.

Το 2018 αναμένεται μια καθοριστική χρονιά για τους δύο κατασκευαστές κινητήρων, καθώς έχουν να αποδείξουν πολλά, όχι μόνο στο κοινό της F1, αλλά και στις ομάδες με τις οποίες συνεργάζονται.

Από τη μία έχουμε την Renault, η οποία επέλεξε τουλάχιστον για την αρχή της χρονιάς να εστιάσει στην αξιοπιστία και όχι στην αύξηση της απόδοσης του κινητήρα της σε σχέση με το 2017. Αυτό, δεν έφερε χαμόγελα, κυρίως στην Red Bull, που ξεκίνησε τις διαμαρτυρίες προς την Renault, πριν καν ολοκληρωθούν οι χειμερινές δοκιμές.

Από την άλλη, έχουμε την Honda, η οποία βρήκε μέσα στον χειμώνα, τόσο αξιοπιστία αλλά και απόδοση. Τα νούμερα της Toro Rosso ήταν εντυπωσιακά, τόσο σε γύρους αλλά και σε χρόνους. Φαίνεται πως έπειτα από 3 χρόνια αποτυχίας, το τεράστιο μπάτζετ της Honda απέδωσε καρπούς και πλέον μόνο μπροστά μπορεί να πάει. Επιπλέον, δεν αποκλείεται του χρόνου να είναι και η εταιρία που θα δίνει κινητήρες στην Red Bull, οπότε όλα είναι πιθανά.

Όμως τι σκοπεύουν να κάνουν οι δύο αυτές εταιρίες με τους κινητήρες τους φέτος;

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Και οι δύο εταιρίες θα χρησιμοποιήσουν 4 αντί για 3 κινητήριες μονάδες φέτος, πράγμα που θα ωθήσει όλες τις ομάδες της Renault να πράξουν ακριβώς το ίδιο. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Όταν έχεις 3 κινητήρες, μπορείς να εξελίξεις μόλις τους δύο, καθώς ο πρώτος είναι πάνω κάτω ο ίδιος με αυτόν που χρησιμοποίησαν στις χειμερινές δοκιμές. Έτσι, υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο βελτίωσης μέσα στη σεζόν, κάτι που ίσως φέρει τις Mercedes και Ferrari σε δύσκολη θέση στο τέλος.

Επιπλέον, μη ξεχνάμε πως μετά το GP του Μπαχρέιν, οι ομάδες θα παραμείνουν στο Shakhir για δοκιμές εξέλιξης εντός της σεζόν. Σε αυτό το τεστ, δεν αποκλείεται Renault και Honda να δοκιμάσουν νέους και αναβαθμισμένους κινητήρες εκεί ώστε να δουν τι αποτελέσματα έχουν σε σχέση με τις δοκιμές στο εργοστάσιο.

Μην ξεχνάμε, πως ο ίδιος ο Zak Brown της McLaren είχε δηλώσει πριν την αρχή της χρονιάς πως στοχεύουν περισσότερο στην απόδοση, παρά την αξιοπιστία. Αυτό το είδαμε και στην Βαρκελώνη με τα προβλήματα αξιοπιστίας, όμως μαρτυρά και μια εμπιστοσύνη προς την Renault πως η κατάσταση θα βελτιωθεί όσο περνάει η χρονιά.