Twitter Facebook
Home » F1 » Paddock Insider: Το άστρο του Leclerc και η χαμένη ευκαιρία της Mercedes

Paddock Insider: Το άστρο του Leclerc και η χαμένη ευκαιρία της Mercedes

Ο Ελληνοελβετός οδηγός αγώνων, Alex Fontana, σχολιάζει το GP Βελγίου και δίνει τη δική του οπτική σε ένα πολύ δύσκολο τριήμερο για την F1. 

O αγώνας του Spa σημαδεύτηκε από το δυστύχημα που συνέβη το Σάββατο στο πρώτο αγώνα της F2, με τον Anthoine Hubert να χάνει τη ζωή του έπειτα από σύγκρουση που είχε με τον Juan Manuel Correa. Το paddock συγκλονίστηκε και το κλίμα ήταν πάρα πολύ βαρύ την ημέρα του αγώνα, με αρκετούς οδηγούς να μη θέλουν να αγωνιστούν.

Στον αγώνα της F1, o Charles Leclerc πήρε τη παρθενική του νίκη σε έναν αγώνα που μας κράτησε σε αγωνία μέχρι το τέλος και έφερε για πρώτη φορά φέτος έπειτα από τρεις αποτυχημένες προσπάθειες τη Ferrari στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο αγώνας είχε αναπάντεχες εξελίξεις και μάχες σε όλο το μήκος της πίστας.

Ο Alex Fontana, έχοντας τεράστια εμπειρία ως οδηγός αγώνων, μιλάει για τον αγώνα του Βελγίου και ξεχωρίζει την εμφάνιση του Leclerc.

Ήταν μια πολύ καλή νίκη για τη Ferrari. Ξέραμε πως κάποια στιγμή  φέτος θα κέρδιζε ο Leclerc, έχει κάνει φανταστική δουλειά μέχρι στιγμής και ήταν θέμα χρόνου από την ομάδα της Ferrari να βρει τον ρυθμό της ως ομάδα με τη στρατηγική. Η οδηγία να αφήσει ο Vettel τον Leclerc ήταν σωστή και δίκαιη γιατί έπρεπε να σκεφτούν το αποτέλεσμα για την ομάδα. Αν ο Vettel καθυστερούσε πολύ τον Leclerc, o Hamilton θα μπορούσε να επιτεθεί και να τους περάσει.

Ο Μονεγάσκος κέρδισε στα ίσα και πάλι τον 4 φορές πρωταθλητή, τόσο στις κατατακτήριες αλλά και στον αγώνα. Ο Fontana εξηγεί το πως ο Leclerc κατάφερε να είναι τόσο γρήγορος.

Ο Leclerc είχε καλύτερο ρυθμό όλο το τριήμερο. Τα κατάφερε διότι ήταν καλύτερος στο δεύτερο κομμάτι σε σχέση με τον Vettel. Έκανε αλλαγές στο set-up που τον βοήθησαν να βελτιωθεί στα τεχνικά σημεία της πίστας και μαζί με το πρώτο και το τελευταίο κομμάτι με το αυτοκίνητο της Ferrari ήταν σχεδόν ανίκητος. Ο Seb δεν ήταν πολύ ευχαριστημένος με το set-up το οποίο δεν ταίριαζε στο οδηγικό του στυλ και ως αποτέλεσμα δεν ήταν γρήγορος στη πίστα. Ως αποτέλεσμα ο Leclerc είχε καλύτερο στήσιμο στο μονοθέσιο, δεν έχανε πολύ χρόνο στο δεύτερο κομμάτι και μπορούσε να έχει σταθερό και γρήγορο ρυθμό για περισσότερη ώρα.

Η Mercedes κυνήγησε τη νίκη με τον Lewis Hamilton και λίγο έλλειψε να τη κλέψει στο τέλος. Ο ρυθμός της W10 ήταν τρομερός, ιδιαίτερα με τα medium ελαστικά, όμως ο Fontana πιστεύει πως μπορούσαν να έχουν καλύτερη στρατηγική.

Αυτό που δεν μου άρεσε στη Mercedes είναι που δεν κάλεσε τον Hamilton πιο πριν για αλλαγή ελαστικών. Στο τέλος του αγώνα κέρδιζε πολύ χρόνο στο τέλος του αγώνα, ουσιαστικά είχε πιάσει τον Leclerc. Τα ελαστικά του έχαναν απόδοση, όμως λιγότερο από του Leclerc και ήταν πολύ ταχύτερος. Πιστεύω πως τα ελαστικά του θα μπορούσαν να κρατήσουν άλλους 5 γύρους τουλάχιστον σε αυτό το ρυθμό. Αν τον έβαζαν λίγο νωρίτερα και δεν έχαναν τόσο πολύ σε σχέση με τον Leclerc θα είχε λιγότερο χρόνο για να τον πιάσει πριν το τέλος του αγώνα. Θα ήθελα να τον είχαν βάλει πιο πριν για να δω επειδή ήταν πολύ γρήγορος αν είχε περισσότερο χρόνο να επιτεθεί στον Leclerc.

Υπήρξαν και πράγματα όμως τα οποία δεν του άρεσαν στον αγώνα, τα οποία μας στέρησαν λίγο από το θέαμα.

Ήταν απογοητευτικό που οι Verstappen και Raikkonen είχαν επαφή στην εκκίνηση του αγώνα. Μαζί με αυτούς, θα είχε ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον και πιο πολλές μάχες. Επιπλέον είμαι απογοητευμένος από το λάθος του Giovinazzi στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Είναι απογοητευτικό γιατί είναι γρήγορος αλλά έπρεπε μέχρι τώρα να είναι πολύ ταχύτερος απ’ότι έχει δείξει σε σχέση με τον Raikkonen. Αυτά τα λάθη δεν είναι αποδεκτά δεν συγχωρούνται εύκολα έπειτα από τόσες δοκιμές και τους αγώνες έως τώρα.

Όσο για την Monza, o Fontana χρήζει τη Ferrari ως το φαβορί και πάλι, ωστόσο προειδοποιεί πως η φθορά των ελαστικών μπορεί να είναι η μεγάλη παγίδα της Scuderia.

Στη Monza, η Ferrari θα είναι και πάλι το φαβορί για τη νίκη. Στο πρώτο και στο τρίτο κομμάτι θα είναι πολύ δυνατή, ενώ στο δεύτερο θα δυσκολεύεται περισσότερο. Αν στη Monza όμως η θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές, ενδέχεται να δούμε τους Leclerc και Vettel να δυσκολεύονται με τα ελαστικά στο τέλος των stint. Στο Spa έδειξαν τη Παρασκευή να έχουν έντονη φθορά, όμως τη Κυριακή η θερμοκρασία ήταν πολύ πιο χαμηλή σε σχέση με τις άλλες μέρες. Έτσι κατάφερε να έχει λιγότερη φθορά στον αγώνα.

Alex Fontana, Racing Driver