Twitter Facebook
Home » F1 » Πέντε πίστες που πρέπει να βρίσκονται στο καλεντάρι της F1

Πέντε πίστες που πρέπει να βρίσκονται στο καλεντάρι της F1

To Automotonews.gr κοιτάζει πέντε διαφορετικά σιρκουί από όλο τον κόσμο και εξηγεί γιατί πρέπει να περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της Formula 1.

Τα κριτήρια που έβγαλαν τις τελικές επιλογές για τις παρακάτω πίστες είναι: Η οδηγική απόλαυση, οι απαιτήσεις της πίστας και το αν επιτρέπει κλειστό racing και μάχες ρόδα με ρόδα. Επιπλέον  η ιστορικότητα της πίστας δεν μετράει, όπως και επίσης το γεγονός πως μπορεί κάποια στιγμή να ήταν στο πρόγραμμα και για τον οποιοδήποτε λόγο βγήκε.

Η παρακάτω λίστα αποτελείται από πίστες σε τυχαία σειρά από τρεις ηπείρους και πέντε διαφορετικές χώρες, οι οποίες είναι:

#5 Korea International Circuit

Το GP της Κορέας μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια αποτυχία αν σκεφτεί κανείς το πόσο ανέτοιμοι ήταν οι διοργανωτές. Επιπλέον οι υποσχέσεις που είχαν δώσει οι τοπικοί κυβερνήτες πως θα δημιουργηθεί μια μικρή πόλη γύρω από την πίστα δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, στο τοπίο κυριαρχούσαν τα χωράφια και οι βάλτοι, ο κόσμος έχασε το ενδιαφέρον του και με συνοπτικές διαδικασίες η πίστα βγήκε από το πρόγραμμα.

Πολλοί όμως δεν θυμούνται την εντυπωσιακή χάραξη της διαδρομής αυτής, η οποία μπορούμε να την πούμε αρκετά υποτιμημένη. Το πρώτο κομμάτι αποτελείται από ευθείες οι οποίες προσέφεραν προσπεράσματα και πολύ όμορφες μάχες ανά τα χρόνια. Η πρώτη στροφή ήταν εύκολο να τη κάνεις λάθος, αλλά στη συνέχεια μιλούσε η δύναμη του κινητήρα. Όταν φτάνουμε στο δεύτερο κομμάτι, παρατηρούμε όλων των ειδών στροφές. Από αργές, σε μέσης και γρήγορης ταχύτητας με αλλαγές κατεύθυνσης και ένα δυνατό σημείο φρεναρίσματος. Οι οδηγοί πηγαίνουν στο όριο σε ένα πολύ όμορφο σύμπλεγμα στροφών που συνεχίζεται στο τρίτο κομμάτι και απαιτεί χειρουργική ακρίβεια. Στροφή διπλού apex και εν συνεχεία με μέσης ταχύτητας στροφές και ολοκληρώνουμε με το κομμάτι στροφών 16-17, τη γρήγορη δεξιά που αλλάζει σε αριστερή με τέρμα γκάζι για να βγεις στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

Δεν γίνεται παρά να αγαπήσεις αυτή τη διαδρομή και για μπόνους, πάμε μια βόλτα με τον Sebastian Vettel.

 #4 Algarve International Circuit

Ο επόμενος σταθμός μας είναι στη Πορτογαλία και το Autodromo do Algarve, ή όπως προτιμούν να το αποκαλούν στο κόσμο των αγώνων, Portimao. Το project που ολοκληρώθηκε το 2008, κόστισε σχεδόν 200 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει μια διαδρομή μήκους 4.692 km, πίστα kart, πάρκο τεχνολογίας, ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων, αθλητικό πάρκο και διάφορα κτήρια στέγασης και μια από τις ελάχιστες πίστες που δεν έχει σχεδιαστεί από τον Hermann Tilke.

Προς το παρόν δεν έχει γίνει κάποιο μεγάλο event, όμως έχει φιλοξενήσει δοκιμές της Formula 1 για αρκετές ομάδες όπως McLaren, Ferrari, Honda και Toyota. Επιπλέον, έχουν διεξαχθεί αγώνες για το τότε Le Mans Series, το SBK, GP2 Series, A1 GP, FIA GT3 Championship και πλέον είναι γνωστή σε εμάς ως οι 4H του Portimao για το ELMS.

To ρεκόρ πίστας το κατέχει ο Nicolas Lapierre από το 2010 με το Peugeot 908 HDi FAP με χρόνο στο 1:30.681 και σίγουρα πρέπει να θεωρείται μια από τις καλύτερες διαδρομές της Ευρώπης. Αποτελείται από 16 στροφές και αρκετά layouts που μπορούν να δώσουν νέα πνοή.

Το Portimao ξεχωρίζει από τις πολύ δύσκολες στροφές και τις εναλλαγές στο υψόμετρο πάνω στο σημείο φρεναρίσματος, κάνοντας το έργο των οδηγών πολύ δύσκολο και ταυτόχρονα αρκετά διασκεδαστικό. Η εύρεση της κατάλληλης γραμμής είναι μεγάλη πρόκληση και μόνο και μόνο από τη χάραξη, καταλαβαίνεις πως η πίστα αυτή διαθέτει χαρακτήρα. Από τα φρένα για τη στροφή 6 στο σύμπλεγμα 11, 12, 13 στη τελευταία παρατεταμένη στροφή 16 που κατηφορίζει για την ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

Συμπέρασμα; Το Portimao δεν σε αφήνει να ησυχάσεις κατά τη διάρκεια του γύρου και μπορούμε να απολαύσουμε τη πίστα στο παρακάτω βίντεο.

#3 Road America

Μια πίστα γεμάτη ιστορία, μια πίστα μοναδική στο είδος της καθώς από τη δεκαετία του 50 βλέπουμε αγώνες όλων των ειδών από όλες της κατηγορίες motorsport της Αμερικής. Μια άκρως απολαυστική διαδρομή που ξεκινά από τη πολύ γρήγορη στροφή 1 προς τη κατηφορική 2 και εν συνεχεία μια ακόμα ευθεία μέχρι τα φρένα για τη 5. Ακολουθεί ένα τεχνικό κομμάτι με αλλαγές κατεύθυνσης και υψομέτρου, δίνοντας επιπλέον προκλήσεις σε μηχανικούς, οδηγούς και φυσικά τα αυτοκίνητα. To τελευταίο κομμάτι περιέχει ακόμα ένα δυνατό σημείο φρεναρίσματος, ενώ οι τελευταίες εικονικές στροφές, μας φέρνουν στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να πέσουν αρκετά λεφτά για την αναβάθμιση σε κατηγορία 1 της FiA και έχεις ένα ολοκληρωμένο πακέτο για να φέρεις τον δεύτερο αγώνα της F1 στις ΗΠΑ. Και που καλύτερα από την ιστορική πίστα Road America, που θα προσελκύσει όλων των ειδών οπαδούς του motorsport.

Ας κάνουμε μια βόλτα στη πίστα με την εντυπωσιακή Visor Cam του Indycar.

#2 Fuji

Αν μια πίστα πρέπει να χωρέσει στο καλεντάρι της F1, αυτό είναι το Fuji, λίγο έξω από το Τόκιο. Μια εκπληκτική διαδρομή σε ένα φανταστικό τοπίο που μαρτυρά αγωνιστική ιστορία, από τον προηγούμενο αιώνα μάλιστα. Αγαπημένη πολλών οδηγών και οπαδών, στέκεται αντάξια στην Suzuka με την οποία ο κόσμος είναι εξοικειωμένος από τη παρουσία της στην F1.

Το Fuji το είδαμε το 2007 και το 2008 και απολαύσαμε δύο τρομερούς αγώνες, με δύο διαφορετικούς νικητές σε πολύ διαφορετικές συνθήκες. Η μορφή της, ζητάει μεγάλες τελικές και πολύ καλό κράτημα στις στροφές. Στο τελευταίο και άκρως δύσκολο κομμάτι θες εξαιρετικό traction πριν πάρεις μία από τις 15 διαφορετικές γραμμές της τελευταίας στροφής Panasonic για να βγεις στη μεγάλη ευθεία μήκους πάνω από 1 χιλιόμετρο.

Τα τελευταία χρόνια, οι οπαδοί του motorsport απολαμβάνουν αγώνες από εγχώριες διοργανώσεις όπως το Super GT και η Super Formula, ενώ το μεγαλύτερο event είναι η επίσκεψη του WEC για τον καθιερωμένο πλέον 6ωρο αγώνα.

Αν θέλεις μια πίστα που να προσφέρει θέαμα σίγουρα θα διάλεγες το Fuji και θα έβγαινες δικαιωμένος για την απόφαση σου. Ας απολαύσουμε τη μαγευτική αυτή πίστα στο παρακάτω βίντεο.

#1 Aragon

Η Ισπανία φημίζεται για τις ωραίες της πίστες που συνεισφέρουν αρκετά, κυρίως σε χειμερινές δοκιμές. Αρκετές έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην F1, όμως αυτή που πρέπει να προστεθεί, δίχως αμφιβολία είναι η Aragon.

Μπορεί να τη γνωρίζεις από το MotoGP, όμως η διαδρομή που σου προτείνω είναι κάπως διαφορετική και πολύ πιο διασκεδαστική. Άνοιξε το 2009 και έχει μήκος 5.344 km και 18 στροφές, σχεδιασμένη φυσικά από τον Hermann Tilke. Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με το MotoGP είναι η τελευταία στροφή που πλέον περιέχει ένα δυνατό σημείο φρεναρίσματος για την 16 κι έπειτα ακόμα δύο flat-out που βγάζουν στην ευθεία εκκίνησης και τερματισμού.

Το τοπίο που υπάρχει γύρω από τη πίστα στη περιοχή της Alcañiz είναι μοναδικό και τα τελευταία χρόνια το εδνιαφέρον για τους αγώνες έχει ανέβει κατακόρυφα. Μπορεί να βρίσκεται κατά μια έννοια στη μέση του πουθενά, όμως η πρόσβαση είναι αρκετά εύκολη. Όλο το χρόνο, οι ντόπιοι συναντούν στο δρόμο τους νταλίκες που μεταφέρουν εξοπλισμό για μία ή δύο ημέρες δοκιμών, οπότε από θέμα παραγωγής μουσικής δεν έχουν κανένα πρόβλημα.

Το πρώτο και το δεύτερο κομμάτι είναι άκρως τεχνικά με αποκορύφωμα τη στροφή 9 που έχει χαρακτηριστεί ως η ανάποδη Corkscrew της Laguna Seca. Επιπλέον, ανάμεσα στις στροφές 12 και 13 είναι ο περίφημος τοίχος που δίνει πνοή στη πίστα και ταυτόχρονα τον χαρακτήρα που χρειάζεται. Επιπλέον αποτελεί και αγαπημένο σημείο των φωτογράφων, κάτι που κάνει το σημείο να ξεχωρίζει παγκοσμίως. Ακολουθεί φυσικά και η μεγάλη πίσω ευθεία μέχρι το σημείο για το GP layout που προσφέρει ευκαιρία για προσπέρασμα.

Ας πάμε μια βόλτα στη συγκεκριμένη διαδρομή και να δούμε γιατί αξίζει να βρίσκεται στην F1.

Τιμητική Αναφορά

Μία πίστα αγαπημένη πολλών είναι φυσικά η Imola, η οποία απουσιάζει εδώ και αρκετά χρόνια από το καλεντάρι. Μια πίστα αγαπημένη του κοινού και των οδηγών. Μπορεί να μην πήρε θέση στο top 5 μας, όμως αξίζει να αναφέρουμε τον λόγο.

Η διαδρομή οδηγικά είναι πολύ ωραία και άκρως απολαυστική για τον κάθε οδηγό. Όμως όταν μιλάμε για αγώνα, τα πράγματα αλλάζουν και το προσπέρασμα γίνεται είδος προς εξαφάνιση, πράγμα που αφαιρεί αρκετούς πόντους στη τελική καταμέτρηση.

Επιπλέον, η χάραξη της έχει αλλάξει σημαντικά από τη τελευταία φορά που ήταν στο πρόγραμμα και απουσιάζει πλέον το περίφημο τελευταίο σικέιν, κάτι που σε συνδυασμό με τις αλλαγές που έγιναν το 2006, έφυγε αρκετή από την αίγλη που είχε η συγκεκριμένη πίστα. Θα μείνει όμως στη μνήμη μας ως μια κλασική και αγαπημένη για τις στιγμές που έχουμε ζήσει και απολαύσαμε.