Twitter Facebook
Home » F1 » Πως θα λειτουργούν οι νέοι αεροδυναμικοί περιορισμοί για τις ομάδες

Πως θα λειτουργούν οι νέοι αεροδυναμικοί περιορισμοί για τις ομάδες

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ), αποφάσισε ορισμένες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις αεροδυναμικές σήραγγες.

Το σχέδιο το οποίο πρώτα πήρε έγκριση από τις ομάδες θα εφαρμοστεί από το 2021 και θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο όσο περνάνε τα χρόνια. Οι ομάδες που θα τερματίζουν ψηλότερα στη βαθμολογία, θα έχουν λιγότερες συνεδρίες στην αεροδυναμική σήραγγα, κάτι το οποίο είναι άκρως σημαντικό για δοκιμή αεροδυναμικών εξαρτημάτων.

Για το 2021, η πρωταθλήτρια ομάδα του 2020 θα έχει στη διάθεσή της το 90% των επιτρεπόμενων δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα και όσο προχωράμε μέχρι την τελευταία ομάδα, το ποσοστό ανεβαίνει κατά 2.5%. Αυτό σημαίνει πως αν ίσχυε αυτό το μέτρο το 2020, η Mercedes θα μπορούσε να μπει στη σήραγγά της 36 φορές μέσα στον χρόνο, ενώ η Williams 45. Από το 2021 όμως, το ανώτατο όριο χρήσης της σήραγγας θα είναι 40 φορές για τις ομάδες της F1.

Από το 2022 έως το 2025 όμως, η πρωταθλήτρια ομάδα θα έχει στη διάθεσή της, μόλις το 70% της χρήσης από τις 40. Όσο προχωράμε στη κατάταξη μέχρι και τη τελευταία ομάδα, το ποσοστό θα αυξάνεται κατά 5% πλέον, κάτι το οποίο είναι άκρως σημαντικό για την εξέλιξη μιας ομάδας μέσα στη χρονιά. Επιπλέον, το Budget Cap που ανακοινώθηκε στα 145 εκατομμύρια δολάρια θα βοηθήσει την εν λόγω κατάσταση, ενώ κάθε χρόνο μέχρι το 2023 θα μειώνεται κατά 5 εκατομμύρια δολάρια.

Επιπλέον, οι αποφάσεις του ΠΣΜΑ περιλαμβάνουν ορισμένα μέτρα για τον περιορισμό του κόστους για το 2021.

  • Πάγωμα στην εξέλιξη των σασί των μονοθεσίων.
  • Πάγωμα στην εξέλιξη των κιβωτίων
  • Πάγωμα εξέλιξης ορισμένων κομματιών του μονοθεσίου, όπως μηχανικά μέρη και κομμάτια που αφορούν τις δοκιμές πρόσκρουσης.
  • Εφαρμογή συστήματος token για τις αλλαγές τις οποίες θέλει η ομάδα να κάνει στο μονοθέσιό της.
  • Μείωση στο πόσο μπορεί ο κάθε κατασκευαστής να βελτιώσει τη κινητήρια μονάδα του.