Twitter Facebook
Home » AUTO » Prom Racing: Η ελληνική ομάδα που διαπρέπει παγκοσμίως

Prom Racing: Η ελληνική ομάδα που διαπρέπει παγκοσμίως

Η μεγαλύτερη και πιο επιτυχημένη ομάδα του Formula Student μιλάει στο Automotonews.gr και τον Στάθη Κοκκορόγιαννη για τον θεσμό, τις επιτυχίες και το μέλλον.

Η ομάδα δημιουργήθηκε το 2008 από 5 φοιτητές και έκτοτε η ομάδα έχει διακριθεί στους μεγαλύτερους διαγωνισμούς παγκοσμίως, κερδίζοντας πολλά βραβεία. Πλέον έχει καταξιωθεί ως μια από τις μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις στο χώρο κατακτώντας πολύ σημαντικά τρόπαια και αποτελεί το σημείο αναφοράς στον ελληνικό χώρο.

Μιλώντας αρχικά με τον επικεφαλής του τμήματος Marketing, Κωνσταντίνο Αλεξόπουλο, βλέπουμε το πάθος και την δίψα για επιτυχίες που έχει η ομάδα.

-Πες μας Αλέξανδρε τι είναι το Formula Student και τι αντιπροσωπεύει η Prom Racing

To Formula Student είναι ένας παγκόσμιος μηχανολογικός διαγωνισμός στον οποίο συμμετέχουν πανεπιστήμια και πολυτεχνία από όλο τον κόσμο. Αποτελείται αποκλειστικά από φοιτητές που καλούνται να ερευνήσουν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα αγωνιστικό μονοθέσιο το οποίος παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς στην Ευρώπη. Η ομάδα το 2019 πήγε στους τρεις πιο απαιτητικούς διαγωνισμούς στην Αυστρία, στην Ουγγαρία και στη Γερμανία και αυτοί ήταν με το μεγαλύτερο συντελεστή δυσκολίας. Σε όλους ήμασταν μέσα στη πρώτη 10άδα και ήταν τα καλύτερα αποτελέσματα που έφερε ελληνική ομάδα στην ιστορία του θεσμού. Το εγχείρημα είναι αποκλειστικά φοιτητικό, οι οδηγοί μας είναι φοιτητές και μάλιστα Παγκόσμιοι Πρωταθλητές και ο χώρος μας είναι στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνίο Ζωγράφου στο κτήριο Μ.

-Ποια η ενασχόληση της Prom Racing με το Formula Student και πως διαγωνίζεται

Η ομάδα συμμετέχει από το 2011 στην Class One η οποία είναι σχεδιαστική και κατασκευαστική κατηγορία. Σε κάθε διαγωνισμό περνάμε από στατικά και δυναμικά αγωνίσματα. Στα στατικά είναι οι παρουσιάσεις, το επιχειρηματικό πλάνο που αξιολογείται και βαθμολογείται για την οικονομική βιωσιμότητα. Γίνεται επίσης αξιολόγηση των εξαρτημάτων και τέλος υπάρχει το Design Event στο οποίο βαθμολογείται μηχανολογικά και σχεδιαστικά το μονοθέσιο από ανθρώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και της F1. Τέλος υπάρχουν τα δυναμικά αγωνίσματα, όπου το μονοθέσιο «πατάει πίστα». Έχουμε το Endurance το οποίο είναι το απαιτητικό αγώνισμα του Formula Student στο οποίο το μονοθέσιο πρέπει να διανύσει 22 χλμ με μία αλλαγή οδηγού. Υπάρχει επίσης το Autocross στο οποίο υπάρχει χρονομέτρηση σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα, το Acceleration όπου μετράται η επιτάχυνση του μονοθεσίου στα 75 μέτρα και τέλος το skidpad όπου μετράται η πλευρική επιτάχυνση. Όλες οι κατηγορίες δίνουν συνολικά 1000 πόντους και από αυτό βγαίνει η γενική βαθμολογία στο διαγωνισμό.

-Πως μπορεί κάποιος να γίνει μέλος μιας τέτοιας ομάδας και τι διαδικασία ακολουθείτε;

Το ενδιαφέρον των φοιτητών πλέον είναι πολύ μεγάλο. To βλέπουμε από τον αριθμό αιτήσεων από την εποχή προσλήψεων η οποία ολοκληρώθηκε μάλιστα πριν λίγο καιρό, ότι είναι πολύ μεγάλο το ενδιαφέρον. Τώρα που μπήκαν και τα νέα μέλη είμαστε συνολικά 60 και υπάρχει ενδιαφέρον. Συνολικά είχαμε 180 αιτήσεις και το ενδιαφέρον αυξάνεται συνεχώς. Η ομάδα δίνει βάση στη διαδικασία εύρεσης ατόμων, γιατί θέλουμε να διασφαλίσουμε πως θα υπάρχει συνέχεια. Οι υποψήφιοι κάνουν αιτήσεις και οι υπεύθυνοι κάθε υποομάδας της Prom Racing καλούν όσους έχουν τα προσόντα για προσωπική συνέντευξη. Για εμάς είναι μεγαλύτερο προσόν η θέληση από τις γνώσεις. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, οι αρχηγοί επιλέγουν τα μέλη που θέλουν και στη συνέχεια γίνονται μέρες εκπαίδευσης για τα νέα μέλη σε όλους τους τομείς. Θέλουμε η διαδικασία αυτή να είναι πολύ σωστά δομημένη, ώστε το μέλλον της ομάδας να είναι λαμπρό. Είμαστε μια φοιτητική ομάδα, αλλά θέλουμε να λειτουργούμε ως μια κανονική εταιρία. Οι απαιτήσεις και οι στόχοι μας είναι μεγάλοι.

-Μπορεί να είστε μια φοιτητική ομάδα, όμως αυτός ο διαγωνισμός κοστίζει. Τι στήριξη έχετε όσον αναφορά τον οικονομικό τομέα.

Το κόστος είναι μεγάλο. Χρειάζεται αρκετά χρήματα για τα ελληνικά δεδομένα. Ωστόσο η ομάδα μας έχει ένα ειδικό τμήμα που ασχολείται αποκλειστικά με την εύρεση χορηγών. Υπεύθυνος στο τομέα αυτό είναι ο Αργύρης Μέλλιος και έχουμε δημιουργήσει αναλυτικά φυλλάδια για αυτούς που δεν γνωρίζει το Formula Student να μάθει τις ανάγκες της ομάδας και τι εστί ο θεσμός. Καθημερινά μιλάμε σε τηλέφωνα και δεν είναι μια καθόλου εύκολη διαδικασία και δεν σταματά ποτέ. Από ελληνικές εταιρίες μας στηρίζει η Global Prep ως αποκλειστικό χορηγό μας μαζί με τη Bosch. H KTM μας παρέχει το μοτέρ, η Toyota, η Hellenic Aerospace Industry μας στηρίζουν όπως η BETA και η 3Μ. Έχουμε πολλούς υποστηρικτές και τους ευχαριστούμε για το ταξίδι.

-Ποιοι είναι οι στόχοι της Prom Racing για το 2020; Υπάρχει κάτι που μπορείτε να μας αποκαλύψετε;

Στόχος μας είναι να κάνουμε ακόμα πιο γνωστό το θεσμό στην Ελλάδα, να δείξουμε ποιοι είμαστε και τι κάνουμε. Βασικός στόχος είναι να παρακινήσουμε νέους, μαθητές και φοιτητές σε δράσεις καινοτομίας διότι είναι το αδύναμο σημείο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν προωθεί τους νέους σε ενασχολήσεις πέραν των μαθημάτων. Θέλουμε μέσω του στάτους μας να αλλάξουμε τα δεδομένα στον ελλαδικό χώρο. Έχουμε βάλει ως στόχο να διαγωνιστούμε τον Μάιο στις Η.Π.Α στο Μίσιγκαν όπου θα είναι η πρώτη παρουσία ελληνικής ομάδας στην Αμερική. Η ομάδα η οποία θα κάνει την αποστολή, έχει ήδη ξεκινήσει τη προετοιμασία ώστε να διαγωνιστούμε.

-Στη συνέχεια μιλήσαμε με τον Team Manager της ομάδας, Θάνο Σάλτα, ο οποίος μας συστήθηκε και μας μίλησε για το ρόλο του στην ομάδα

Ο ρόλος μου είναι να βλέπω τις καταστάσεις της ομάδας, τη πρόοδο που έχουμε κάνει για τα deadline και στις εργασίες που κάνουμε. Πρέπει να έχω μια γενική άποψη του τι γίνεται μέσα στην ομάδα και να επικοινωνώ με παράγοντες όπως με τους καθηγητές και το φορέα που διαχειρίζεται τα χρήματά μας. Όταν έγινα μέλλον της ομάδας, ήμουν στην υποομάδα δυναμικής του οχήματος και στη συνέχεια στην υποομάδα της αεροδυναμικής και τα τελευταία δύο χρόνια εξέλιξα μερικές αεροδυναμικές πτέρυγες, όμως πλέον ο ρόλος του επικεφαλής δεν μου αφήνει χρονικά περιθώρια. Το 2018 και το 2019 ήταν οι πιο πετυχημένες και σημαντικές χρονιές για την ομάδα. Είμαι πολύ χαρούμενος για τη πρόοδο που έχουμε κάνει από το 2017 και αισθάνομαι πολύ ωραία που ως μέλος της ομάδας έχω βάλει και τη δικιά μου υπογραφή σε αυτό το εγχείρημα. Το 2020 που είναι και η πλέον σημαντική χρονιά μάλλον θα είναι η τελευταία μου μιας και μπαίνω στο τέταρτο έτος των σπουδών μου.

-Γιατί κάποιος να ασχοληθεί με το Formula Student. Ποια είναι τα θετικά να είσαι μέλος σε αυτό το θεσμό;

Στη Prom Racing του Formula Student πέρα των όσων μαθαίνουμε στο αμφιθέατρο και τα κάνουμε πράξη στα εργαστήρια. Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε με άτομα από άλλες σχολές και ειδικότητες και είναι πολύ σημαντικό γιατί μας βοηθάει στη μετέπειτα επαγγελματική μας καριέρα. Γνωρίζουμε το πώς δουλεύει και λειτουργεί μια εταιρία συν το γεγονός πως κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το Formula Student αποτελεί μονόδρομος. Υπάρχει ένα εύρος γνώσεων που μπορεί να μάθει κάποιος όπου μπορεί να φτάσει μέχρι και τη Formula 1.

-Πες μας για το μονοθέσιο της Prom Racing και τι μπορείς να αποκαλύψεις για το 2020; Τι μπορεί να μάθει ο κόσμος;

Το μονοθέσιό μας είναι κατασκευασμένο από ανθρακώνυμα. Είναι ένα υλικό που το χρησιμοποιούν στην αεροναυπηγική αλλά και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως η Formula 1 και είναι πολύ ελαφρύ με μεγάλη ακαμψία. Φοράει έναν κινητήρα της KTM EXC500, 510cc μοονοκύλινδρο απόδοσης 57 ίππων και ζυγίζει 175 κιλά και καίει αιθανόλη. Στο διαγωνισμό δεν μας ενδιαφέρει η τελική που περιορίζεται στα 120 χλμ/ώρα, ωστόσο τα 0-100 χλμ τα πραγματοποιεί σε 4,5 δευτερόλεπτα.  Το μονοθέσιο του 2020, το P10 θα βασίζεται μηχανολογικά στο P19, όμως θα αποτελεί μια βελτιωμένη έκδοση και θα είναι ηλεκτρικό. Θα είναι το πρώτο μας ηλεκτρικό μονοθέσιο έχει ένα κινητήρα της Emrax μέγιστης απόδοσης 100 kW, όμως λόγω κανονισμών θα το λειτουργούμε στα 80 kW. Θα είναι μια πολύ βελτιωμένη έκδοση εκτός από τον κινητήρα όπου θα είναι ηλεκτρικός. Οι οδηγοί μας είναι πρωταθλητές σε αγώνες kart και μας δίνουν το feedback όπως για παράδειγμα με το στήσιμο του μονοθεσίου μας βοηθάνε πάρα πολύ στη περίοδο δοκιμών από τα μέσα Μαΐου μέχρι τέλη τέλη Ιουνίου.  

-Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι δυσκολίες της σεζόν του 2020, με δεδομένο πως η ομάδα πηγαίνει στη πρώτη της χρονιά με ένα ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό;

Η δυσκολία είναι πως δεν είχαμε μια γνωσιακή βάση για ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με θερμικό κινητήρα που είχαμ κατασκευάσει τέσσερα αυτοκίνητα. Έχουμε επικοινωνήσει με άλλες ομάδες τόσο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό για βοήθεια και είναι τεράστια πρόκληση, όπως και οι κανονισμοί και ο έλεγχος που γίνεται. Του χρόνου είναι πολύ πιο αυστηροί στο ηλεκτρικό κομμάτι και ο έλεγχος του μοτέρ θα είναι ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, αλλά είμαι πολύ αισιόδοξος. Τα παιδιά των ηλεκτρονικών έχουν ξοδέψει πάρα πολλές ώρες στο να χτίσουν τη βάση και να βελτιώσουν τα σχέδιά τους. Το 90% του μονοθεσίου το σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε εμείς και είναι πολύ δύσκολη η μελέτη του μοτέρ, των ελαστικών και τα αμορτισέρ τα οποία είναι τα μοναδικά εξαρτήματα τα οποία παίρνουμε από προμηθευτές. Όλα τα υπόλοιπα κομμάτια του μονοθεσίου τα σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε εντός του Πολυτεχνίου και προσπαθούμε να είμαστε ανεξάρτητοι από μηχανουργεία ώστε να μπορούμε να κάνουμε αυτό που εμείς θέλουμε. Όσο για το 2020 έχουμε θέσει το πήχη πολύ ψηλά. Θέλουμε να είμαστε και πάλι η κορυφαία ομάδα στην Ελλάδα και μια από τις κορυφαίες στο παγκοσμίως, παρά το ό,τι θα αγωνιστούμε με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ακόμα ένας στόχος για το 2020 είναι να αγωνιστούμε στο Formula Student Germany και στο Formula Student Diest, δύο από τους πιο απαιτητικούς διαγωνισμούς στο κόσμο.

-Πιστεύεις πως η προώθηση του Formula Student και η ενασχόληση μαζί του θα φέρει πιο κοντά τον κόσμο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όχι απαραίτητα στους αγώνες αλλά και στο τομέα της μηχανολογίας.

Βοηθάει σίγουρα και από μικρή ηλικία στην αφομοίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών ενός αγωνιστικού μονοθεσίου που μοιάζει με ένα της Formula 1. Παίρνουμε εννοείται ιδέες ορισμένες φορές από την F1, όπως στην αεροδυναμική και μας βοηθά στο να κατανοήσουμε κάποια πράγματα. Είναι ένα πολύ ισχυρό χαρτί ώστε κάποιος να ενταχθεί μέχρι και σε ομάδα Formula 1.

-Πόσο έχει αλλάξει η ομάδα από τη στιγμή που έγινες μέλλος της; Τι μπορείς να μοιραστείς μαζί μας;

Υπάρχει τεράστια εξέλιξη από το 2017 που έγινα μέλλος. Θυμάμαι όταν πήγαμε για πρώτη φορά στο Formula Student Austria, είχαμε βάλει στόχο να τερματίσουμε τη δοκιμασία αντοχής που ήταν και το πιο απαιτητικό αγώνισμα και τα καταφέραμε. Χρόνο με το χρόνο, οι στόχοι μας ανέβαιναν. Το 2018 θέλαμε να γίνουμε από τις κορυφαίες ομάδες παγκοσμίως και τα καταφέραμε. Μπορούσαμε να πάμε και καλύτερα αλλά λόγω προβλημάτων δεν έγινε. Στο Skidpad καταφέραμε να κάνουμε κάνουμε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στην ιστορία χάνοντας για 20 χιλιοστά το ρεκόρ. Όλα αυτά αν τα σκεφτόμασταν το 2017 πως θα συνέβαιναν μαζί με τα τρόπαια που ήρθαν από τότε, δεν θα το πιστεύαμε.

-Η ομάδα έχει ως στόχο να πάει στο διαγωνισμό του Μίσιγκαν το 2020. Ποιες είναι οι σκέψεις σου για τον διαγωνισμό;

Οι πιθανότητες είναι πάρα πολύ μεγάλες. Έχουμε καταφέρει να μαζέψουμε ένα μεγάλο μέρος των εξόδων για τη μεταφορά του οχήματος και των ατόμων. Οι βλέψεις μας είναι πολύ υψηλές, το αυτοκίνητο είναι πολύ αξιόπιστο και γιατί όχι να μην είμαστε εντός της κορυφαίας τριάδας.

Ευχαριστούμε πολύ τη Prom Racing για τη συνέντευξη που μας παραχώρησαν, τους ευχόμαστε τα καλύτερα για το 2020 και μπορείτε να τη βρείτε στα παρακάτω.

Facebook: Prom Racing NTUA FSAE Team

YouTube: Prom Racing NTUA FSAE Team

Instagram: @promracing

www.promracingteam.com