Twitter Facebook
Home » F1 » Racing Point: «Στη σήραγγα ήμασταν δευτερόλεπτα πιο αργοί στον γύρο»

Racing Point: «Στη σήραγγα ήμασταν δευτερόλεπτα πιο αργοί στον γύρο»

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Racing Point προέβη σε κάποιες ενδιαφέρουσες δηλώσεις μετά το πέρας του Ουγγρικού GP, σχετικά με τον “ντόρο” γύρω από την ιδιαίτερη RP20 της φετινής σεζόν.

Παρόλο που η ομάδα δεν αρνήθηκε το γεγονός πως η Mercedes W10 ενέπνευσε τη Racing Point για το φετινό της μονοθέσιο, ο CEO της βρετανικής ομάδας Otmar Szafnauer παρέμεινε κάθετος ως προς τη νομιμότητά του.

Οι δηλώσεις του στρέφονται γύρω από την ελευθερία που έχει πλέον η ομάδα λόγω της παρεχόμενης οικονομικής ρευστότητας του Lawrence Stroll· ελευθερία που της επιτρέπει να υιοθετεί και να ενσωματώνει πιο εύκολα κι ευέλικτα τις καινοτομίες που φέρνουν οι μεγάλες ομάδες, τακτική που σύμφωνα με τον Szafnauer δεν είναι καινούρια, καθώς επιστρατεύεται εδώ και πολλά χρόνια από σχεδόν όλες τις ομάδες σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό.

Αυτό που κάνει την ομάδα μας ξεχωριστή είναι πως πάντα την απάρτιζαν έξυπνοι και ταλαντούχοι άνθρωποι, οι οποίοι όμως δεν μπορούσαν να δείξουν την προοπτική τους εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων στην ομάδα. Θέλαμε να δοκιμάσουμε κάτι τέτοιο εδώ και πολύ καιρό, αλλά ποτέ δεν είχαμε τα χρήματα για να ακολουθήσουμε την καλύτερη ομάδα στη Formula 1. Αν θυμάστε, το 2009 ήμασταν η πρώτη ομάδα που δοκίμασε να ενσωματώσει τον διπλό διαχύτη όταν τον έφεραν οι τρεις ομάδες (Brawn, Toyota, Williams). Νομίζω πως ήμασταν οι πρώτοι που τον υιοθέτησαν, νωρίτερα κι από τη Red Bull. Από την αρχή είχαμε στο δυναμικό μας ταλαντούχες προσωπικότητες, οι οποίες ήθελαν να μαθαίνουν περισσότερα στο πώς να εξελίξουν ένα μονοθέσιο. Πλέον είμαστε πολύ γρήγοροι στο να ψάχνουμε για ό,τι χρήσιμο υπάρχει και να το υιοθετούμε οι ίδιοι για εμάς, ταχύτερα απ’όσο μπορούν άλλες ομάδες. Αν θυμάστε το σύστημα Fduct της McLaren, πάλι ήμασταν οι πρώτοι που το ενσωμάτωσαν μετά από αυτούς. Επομένως, αν κοιτάξετε πίσω στην ιστορία μας, θα δείτε πως είχαμε τη δυνατότητα να το κάνουμε αυτό χάρις στο ταλαντούχο δυναμικό μας. Αλλά μέσα στα επόμενα χρόνια απλά δεν είχαμε τα χρήματα για να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο. Δεν ήταν λίγες οι φορές που φέραμε μια Bspec έκδοση του μονοθεσίου μας μεσούσης της σεζόν και βελτιώθηκε η απόδοσή μας· δεν υπήρχαν τα χρήματα ώστε να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο από την αρχή της σεζόν. Πλέον αυτές οι μέρες είναι παρελθόν για μας, καθώς η ομάδα χρηματοδοτείται πολύ καλά κι έτσι μας επιτρέπει να δείξουμε το ταλέντο μας και να κάνουμε αυτό που έχουμε κάνει τώρα.

Παρά τα πολυπληθή σχόλια σχετικά με την τρομακτική ομοιότητα της RP20 με την W10, ο Szafnauer τόνισε πως το τελικό αποτέλεσμα προήλθε από αλλαγή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Red Bull με το “high rake” σε αυτήν της Mercedes, μια αλλαγή που χαρακτηρίστηκε από πολλές δοκιμές, πειραματισμούς αλλά και λάθη. Η αίσθηση που έχουν προκαλέσει με την απόδοσή τους έως τώρα τα περιβόητα ροζ μονοθέσια εξέπληξε ακόμα και τον ίδιο τον CEO της Racing Point.

Το να κρατάει κάποιος φωτογραφίες από μονοθέσια άλλων είναι κάτι που το κάνουν όλοι, από τις μεγαλύτερες έως και τις μικρότερες ομάδες· απλά κάποιοι κάνουν καλύτερη δουλειά στο να αντιγράφουν ή να ενσωματώνουν αυτό που κατανόησαν μέσα από τις φωτογραφίες αυτές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Adrian Newey ήταν αυτός που έφερε τον σχεδιασμό με το “high rake” στη Red Bull. Εκείνη την περίοδο τραβήξαμε φωτογραφίες από το πάτωμα της Red Bull και δοκιμάσαμε να ακολουθήσουμε τα βήματά τους, χωρίς αρχικά να τα καταφέρουμε. Και μπορώ να σας πω πως κι άλλες ομάδες το έκαναν αυτό, γι’αυτό σήμερα παρατηρείται το high rake σχεδόν σε όλο το grid. Επομένως όλοι το κάνουν, δεν είναι παράνομο. Το Fduct και o διπλός διαχύτης είναι απλώς δύο παραδείγματα. Φυσικά [η αντιγραφή της αεροδυναμικής φιλοσοφίας της Mercedes] είχε πολύ ρίσκο. Στην αρχή δεν περιμέναμε καθόλου να δουλέψει αυτό που σκεφτήκαμε σε τόσο μεγάλο βαθμό. Ήδη από την αρχή των δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα αξιοποιήσαμε ιδέες που πήραμε μόνο από φωτογραφίες και το αποτέλεσμα ήταν σημαντικά ανησυχητικό. Ήμασταν δευτερόλεπτα πίσω στο γύρο σε σχέση με το αναμενόμενο. Παρόλ΄αυτά, η νέα γνώση που αποκτήσαμε μέσα από το R&D, καθώς και οι περισσότεροι ανασχεδιασμοί μάς οδήγησαν εδώ που βρισκόμαστε τώρα.

Η FIA εξετάζει διεξοδικά τη νομιμότητα του νέου μονοθεσίου της Racing Point, ύστερα από τη δεύτερη ένσταση της Renault για “ύποπτη” ομοιότητα της RP20 με την περσινή W10 της πρωταθλήτριας Mercedes-AMG. Οι αγωνοδίκες ελπίζουν να έχουν διαλευκάνει την υπόθεση πριν το Βρετανικό GP αυτής της εβδομάδας.