Twitter Facebook
Home » F1 » Σε τι οφείλεται τελικά ο κακός ρυθμός της Ferrari στο COTA;

Σε τι οφείλεται τελικά ο κακός ρυθμός της Ferrari στο COTA;

Στο GP των Ηνωμένων Πολιτειών, η Ferrari δεν συνέχισε στη φόρμα όπου μας είχε συνηθίσει στους τελευταίους αγώνες, με τις φήμες να είναι πολλές.

Πριν καλά καλά ξεκινήσει το αγωνιστικό τριήμερο, η Red Bull έκανε δημόσια ερώτηση στην FiA σχετικά με τη ροή καυσίμου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης των μονοθεσίων. Από τη μεριά της, η Παγκόσμια Ομοσπονδία έδωσε τη διευκρίνιση και τη ντιρεκτίβα σχετικά με το ερώτημα των «ταύρων». Το συμβάν αυτό μπορεί να είναι εντελώς τυχαίο, όμως μπορεί να συνδέεται άμεσα και με τις έντονες φήμες στο paddock σχετικά με τη κινητήρια μονάδα της Ferrari και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί το fuel flow, δηλαδή τη ροή καυσίμου.

Στις κατατακτήριες είδαμε τη Scuderia να μην έχει την τελική ταχύτητα στις ευθείες που είχε στους προηγούμενους αγώνες όντας η ταχύτερη όλων με διαφορά και αυτό δημιούργησε ερωτηματικά. Ήδη από το Σάββατο υπήρχαν σχετικά σχόλια πως η Ferrari έχασε ξαφνικά τη δύναμη της στις ευθείες, ενώ μετά τον αγώνα, οδηγός κορυφαίας ομάδας υποστήριξε πως η Ferrari σταμάτησε να «κλέβει».

Η αλήθεια για την ώρα σε αυτό το θέμα είναι άγνωστη, όμως αξίζει να δούμε από επίσημα χείλη τι συμβαίνει και τι όχι. Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, μίλησε πρώτος σχετικά με την ερώτηση της ομάδας του, όντας όπως πάντα αρκετά κυνικός.

Η κινητήρια μονάδα είναι ένα πάρα πολύ περίπλοκο σύνολο. Η διευκρίνιση που ρωτήσαμε είναι μια κανονική διαδικασία που συμβαίνει με τις ομάδες και τη FiA. Oπότε είναι καλό να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα και να μη χάνουμε το χρόνο μας. Η τεχνική ντιρεκτίβα ήταν ξεκάθαρη. Δεν θέλω να πω πως κάποιος έκανε κάτι, αλλά αν έκανε αυτό θα ήταν σίγουρα παράνομο.

Από τη μεριά της η Mercedes δια στόματος Toto Wolff μίλησε για την εικόνα της Ferrari. Όμως όπως έχει αποκαλύψει ο Αυστριακός, η Mercedes δεν πιστεύει σε κάτι ύποπτο της Ferrari και ισχυρίζεται πως γνωρίζει πως μπορεί η ομάδα του να αντλήσει ανάλογη δύναμη όπως οι κόκκινοι.

Είχαμε μια συζήτηση από τα δεδομένα του αγώνα και η ένδειη ταχύτητας του κόκκινου μονοθεσίου είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Αν αυτό είναι λόγω της τεχνικής ντιρεκτίβας ή κάποιου άλλου προβλήματος ειλικρινά δεν ξέρω.

Η Ferrari τώρα με τον Mattia Binotto μίλησε για τις κατηγορίες αυτές και θέλησε να ξεκαθαρίσει την εικόνα που έδειξε η SF90-H στον αγώνα και γιατί ήταν εκτός ρυθμού.

Είναι αλήθεια πως δεν κερδίζαμε στις ευθείες όπως στους προηγούμενους αγώνες, αλλά πιάναμε τους ανταγωνιστές μας στις στροφές, τουλάχιστον στις κατατακτήριες. Η ανταλλαγή μεταξύ του ορίου πρόσφυσης και αυτού της τελικής άλλαξε σε αυτό το τριήμερο, ως δείγμα δοκιμών από μεριάς μας, καθώς προσπαθούμε να είμαστε γρήγοροι στις στροφές. Είναι τόσο απλό. Ήμασταν ανταγωνιστικοί στις κατατακτήριες όμως υπάρχουν πράγματα σχετικά που πρέπει να καταλάβουμε στον αγώνα.

Όσον αναφορά τη τεχνική ντιρεκτίβα, ο Binotto ήταν άκρως ενοχλημένος σχετικά με τις κατηγορίες που απαγγέλθηκαν στη Ferrari και ο ίδιος θέλησε να τοποθετηθεί.

Ειλικρινά δεν έχουμε δει λεπτομερώς τη ντιρεκτίβα της FiA. Nομίζω είναι η νούμερο 35 μέσα στη χρονιά. Είναι μια κανονική διαδικασία που οι ομάδες κάνουν την ερώτηση και η FiA απαντάει. Είχε επίπτωση στις κατατακτήριες; Δεν ξέρω τίποτα.

Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως ο Charles Leclerc είχε τον spec 2 κινητήρα στη Ferrari του μετά από αλλαγή στο FP3. Όμως σύμφωνα με τις πληροφορίες η Ferrari συνολικά στις ευθείες κέρδιζε σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες 0.7s με 0.8s στο γύρο, όμως στο COTA η διαφορά ήταν κάτω από το μισό δευτερόλεπτο.