Twitter Facebook
Home » F1 » Τεχνικές Nτιρεκτίβες και στο βάθος ο πόλεμος ανάμεσα στους κατασκευαστές κινητήρων

Τεχνικές Nτιρεκτίβες και στο βάθος ο πόλεμος ανάμεσα στους κατασκευαστές κινητήρων

Η Formula 1 βρίσκεται πολύ κοντά στην έναρξη της σεζόν για το 2020, με οπαδούς και ομάδες να ανυπομονούν για την στιγμή που θα ανάψει το πράσινο φως και τα μονοθέσια θα πατήσουν πίστα. Όμως πίσω από την κουρτίνα κρύβονται αλλαγές, τις οποίες οι ομάδες μάχονται και προσπαθούν να κερδίσουν πλεονέκτημα η μία από την άλλη.

Στα τέλη της σεζόν του 2019, είδαμε στο GP των Η.Π.Α. την FiA να εκδίδει τεχνική ντιρεκτίβα όσον αναφορά τον τρόπο λειτουργίας των κινητήριων μονάδων. Ως αποτέλεσμα, η Ferrari έχασε σύμφωνα με γενική ομολογία δύναμη στις ευθείες, καθώς οι αντίπαλοι κατασκευαστές υποπτεύονταν πως με έναν ανορθόδοξο τρόπο έβρισκε περισσότερη απόδοση. Σύμφωνα με τους ψίθυρους που κυκλοφορούν, η Ferrari είχε καταφέρει να ξεπεράσει τον μετρητή ροής καυσίμου, ανάμεσα στην διαστήματα, όπου δεν γινόταν η μέτρηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλεονέκτημα της Scuderia ήταν 0.5s σε γύρο κατατακτηρίων, κάτι το οποίο στον αγώνα ήταν συνολικά 15 κερδισμένα δευτερόλεπτα. Παράλληλα, η FiA είχε ξεκινήσει έρευνα πάνω στην κινητήρια μονάδα της Ferrari και στη τελευταία μέρα των χειμερινών δοκιμών, ανακοίνωσε πως οι δύο πλευρές ήρθαν σε μυστική συμφωνία μετά την έκβαση της έρευνας. Από την ανακοίνωση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας είναι κατανοητό πως δεν κατάφερε να αποδείξει αν το Power Unit λειτουργούσε εντός των κανονισμών ή όχι.

Για το 2020, η FiA έκανε υποχρεωτική τη χρήση ενός δεύτερου μετρητή ροής καυσίμου, ο οποίος θα λειτουργεί σε διαφορετική συχνότητα. Έτσι, οι ομάδες δεν θα μπορούν να υπολογίζουν το χιλιοστό όπου θα κάνει τη μέτρηση και θα στέλνει κατευθείαν στην FiA τα αποτελέσματα.

Στη τελευταία Τεχνική Ντιρεκτίβα της FiA, προβλέπονται πιο αυστηρά μέτρα στη ροή καυσίμου όταν ο οδηγός δεν πατάει πλήρως το γκάζι. Συγκεκριμένα κάτω από τα 50kW ενέργειας, η ροή καυσίμου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 10kg ανά ώρα, ενώ όσο αυξάνεται η δύναμη, μεγαλώνει και το παράθυρο της ροής. Αυτός είναι ένας τρόπος ώστε να μην υπάρξει παράθυρο όπου μεταφέρεται περισσότερο καύσιμο ανάμεσα στο ντεπόζιτο και στo θάλαμο καύσης του κινητήρα.

Επιπλέον, για τον αγώνα της Αυστρίας στις Mercedes, Ferrari και Red Bull θα τοποθετηθεί ένας αισθητήρας της IVT στο σύστημα ERS. H δουλειά του άκρως περίπλοκου αισθητήρα είναι να ελέγχει το πώς μεταφέρεται η ηλεκτρική ενέργεια στα διάφορα μέρη του κινητήρα, ώστε να μην ξεπερνά την ισχύ των 120kW.

H τρίτη Τεχνική Ντιρεκτίβα έχει να κάνει με τη καύση λαδιού στον κινητήρα. Για το 2020, το όριο καύσης λαδιού μειώθηκε από τα 0.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στα 0.3 λίτρα όμως η αλλαγή που έγινε τώρα, επιτρέπει στην FiA να επέμβει στις μετρήσεις και στον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες ελέγχουν το συγκεκριμένο σύστημα. Ένα παράδειγμα είναι να μετράει η ίδια με χειροκίνητο τρόπο πόσο λάδι έχει ο κινητήρας.

Η τελευταία Τεχνική Ντιρεκτίβα έχει να κάνει με το καλιμπράρισμα μέτρησης της ποσότητας καυσίμου που έχουν οι ομάδες μέσα στα μονοθέσια πριν την έναρξη του αγώνα. Μέχρι το 2019, οι ομάδες δήλωναν το πόσα καύσιμα είχαν βάλει στα μονοθέσιά τους. Σε περίπτωση που η δήλωση ήταν λανθασμένη, τότε μπορούσαν οι ομάδες να γλιτώσουν από παράνομες μετρήσεις ροής καυσίμου.

Το αντίκτυπο των τεχνικών οδηγιών είναι προς το παρόν άγνωστο, καθώς οι απαντήσεις θα δοθούν εντός πίστας. Πολύ πιθανό είναι να μην δούμε κάποια αλλαγή με γυμνό μάτι, όμως είναι κατανοητό πως το περιεχόμενο των Τεχνικών αλλαγών ήταν κάτι το οποίο επιθυμούσαν από το 2019 η Mercedes και η Red Bull-Honda. Όσον αναφορά τα επικοινωνιακά παιχνίδια, ήδη έχουμε δηλώσεις σχετικά με τη δυναμική των ομάδων και το όλο «παιχνίδι» θα συνεχιστεί στην Αυστρία και τον πρώτο αγώνα του 2020.