Twitter Facebook
Home » F1 » To Indycar μας δείχνει πως θα μπορούσε να είναι η F1 σήμερα

To Indycar μας δείχνει πως θα μπορούσε να είναι η F1 σήμερα

Η αγωνιστική σεζόν του 2020, τουλάχιστον σε πρωταθλήματα μονοθεσίων, δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, όμως εκτός πίστας το ενδιαφέρον είναι μεγάλο.

Μεταφερόμαστε στην άλλη μεριά του Ατλαντικού και στις ΗΠΑ, όπου η Arrow SP McLaren παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιστεί στο Indycar. H βρετανική εταιρία μετά το φιάσκο του Indy 500 το 2019 αποφάσισε να συνεργαστεί με υπάρχουσα ομάδα του θεσμού και από το 2020 θα αναζητήσει επιτυχίες σε spec μονοθέσιο, με κινητήρες της Chevrolet.

Η κίνηση αυτή δεν είναι μόνο επειδή οι αγώνες στο DNA της ομάδας. Όπως έχει δηλώσει ο Zak Brown, το πρόγραμμα του Indycar καλύπτει την McLaren σε θέμα μάρκετινγκ, μιας και οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά της εταιρίας τα τελευταία χρόνια.

Πίσω στο θέμα μας όμως, από το 2020 το Indycar πήρε μια γενναία απόφαση και έκανε υποχρεωτική τη χρήση του Aeroscreen στα μονοθέσια. Σημειώνουμε το γενναίο, διότι ένα μεγάλο μέρος των οπαδών του Indycar δεν παρακολουθεί με το ίδιο ενδιαφέρον την Formula 1 για παράδειγμα. Είναι διαφορετικού είδους οπαδοί και αρκετά πιο συντηρητικοί.

Κατάφεραν όμως παρά τις αντιδράσεις, όχι μόνο να επιβάλλουν το Aeroscreen, αλλά απέκλεισαν το Halo και έκαναν την επιλογή αυτή να την αποδεχθούν οι οπαδοί σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό. Το ίδιο δεν ισχύει για την F1 βέβαια, καθώς ένα πολύ μεγάλο μέρος των οπαδών αν μπορούσε να επιλέξει, θα αφαιρούσε το Halo από τα μονοθέσια.

Το Indycar πήγε ένα βήμα παραπέρα και το Aeroscreen ήρθε για να μείνει. Κατασκευάστηκε και εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Red Bull Technologies και διαφέρει πολύ σε σχέση με αυτά που είχαμε δει να δοκιμάζονται στην F1. H εμφάνιση είναι πολύ διαφορετική και δίνει νέο χαρακτήρα στο μονοθέσιο που κατασκευάζει η Dallara, αφήνοντας μια διαφορετική και ήπια γεύση.

Σε αντίθετο κύμα είναι η F1, όπου πιστεύει και θα συνεχίσει να έχει το Halo στα μονοθέσιά της από το 2021 όπου οι κανονισμοί αλλάζουν σε τεράστιο βαθμό και τα μονοθέσια δεν θα θυμίζουν σε σχεδόν τίποτα με τα σημερινά. Ήταν μια καλή ευκαιρία ώστε να εφαρμόσει και η F1 το εν λόγω σύστημα, τελειοποιώντας το.

Από τις φωτογραφίες που έχουμε μέχρι στιγμής από τα μονοθέσια του Indycar, το Aeroscreen αφήνει θετικές εντυπώσεις, όμως ας περιμένουμε να δούμε πως θα φαίνονται στην πίστα, το ένα πίσω από το άλλο. Θα μπορούσε η F1 να υιοθετήσει μια ανάλογη λύση και αν όντως αισθητικά είχε καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί να μην ακολουθήσει ένα τέτοιο μονοπάτι.

Ας ελπίσουμε πως η εξελιγμένη έκδοση του Halo στα μονοθέσια του 2021 θα κάνει την εμφάνισή τους καλύτερη και η φαντασία των σχεδιαστών, σε συνδυασμό με τους κανονισμούς, θα μας χαρίσουν όμορφα αποτελέσματα. Για την ώρα όμως, ας προετοιμαστούμε για το 2020.

Στάθης Κοκκορόγιαννης.